Acció tutorial

L’acció tutorial és un dels pilars fonamentals del projecte educatiu del CEIP Isabel Ferrer i constitueix una eina clau per a l’acompanyament personal, emocional, social i acadèmic de l’alumnat. La tutorització forma part de la tasca docent i es desenvolupa de manera planificada i coordinada, amb la implicació activa de l’equip docent, l’orientadora del centre i les famílies.

L’objectiu de l’acció tutorial és afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat i garantir un acompanyament adequat durant tot el seu procés educatiu. Aquest acompanyament es concreta en les següents línies d’actuació:

a) Seguiment individualitzat de l’alumnat

  • Observació sistemàtica i valoració del progrés acadèmic, personal i social de cada alumne/a.
  • Detecció primerenca de dificultats d’aprenentatge, d’adaptació o de convivència.
  • Coordinació amb l’equip docent i l’orientadora per a establir mesures de suport o intervenció si és necessari.
  • Registre i seguiment dels acords adoptats en reunions de cicle, coordinacions i sessions d’avaluació.

b) Educació emocional, convivència i valors

  • Desenvolupament de competències personals i socials: autoestima, empatia, autonomia, resolució de conflictes, treball en equip, etc.
  • Foment de la convivència positiva i de la cultura de pau mitjançant activitats i dinàmiques específiques.
  • Participació activa de l’alumnat en la vida del centre i en la presa de decisions (assemblees, responsabilitats, propostes de millora…).
  • Educació en valors com la solidaritat, la igualtat, la inclusió i el respecte a la diversitat.

c) Coordinació amb les famílies

  • Reunions inicials, tutories individuals i comunicació contínua amb les famílies per fer un seguiment compartit del procés educatiu.
  • Transmissió d’informació rellevant sobre l’evolució acadèmica, emocional i social de l’alumne/a.
  • Assessorament a les famílies sobre hàbits d’estudi, convivència, ús de les tecnologies, etc.
  • Impuls de la col·laboració i la corresponsabilitat família-escola.

d) Coordinació de l’acció tutorial

  • L’equip de tutors/es de cada cicle es coordina de forma periòdica per compartir estratègies, valorar casos i planificar actuacions conjuntes.
  • Aquest pla es revisa i adapta de manera anual, tenint en compte les necessitats de l’alumnat, l’avaluació interna i les orientacions de l’equip d’orientació.

L’acció tutorial és, per tant, una eina essencial per a garantir una educació integral, centrada en la persona i en el seu desenvolupament com a ciutadà/na responsable, crític/a i compromés/a amb la societat.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies