Durant la darrera setmana s’ha dut a terme en la Comunitat Valenciana la prova Cangur, coordinada per la “Comissió Cangur al País Valencià” i dissenyada per l’associació internacional Kangourou sans Frontières amb l’objectiu de desenvolupar, entre d’altres, la creativitat i la imaginació, els habilitats computacionals bàsiques, el pensament lògic i altres estratègies de resolució de problemes.
Un total de 88 alumnes de l’IES Xebic s’han preparat per tal d’afrontar aquesta prova que s’ha desenvolupat al llarg de dues jornades: en primer lloc, el passat dijous l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i de Batxillerat és va desplaçar fins a la Universitat Politècnica de Gandia per a realitzar-la, mentre que l’alumnat de 1r i 2n d’ESO la va efectuar el divendres al nostre centre.
D’altra banda, el dissabte 29 de març també és va celebrar la Fase Comarcal de la XXXV Olimpíada Matemàtica, organitzada per la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana “Al-Khwarizmi” i duta a terme en el Col·legi Paidos de Dénia. Entre els objectius principals d’aquesta activitat, destaquen, per exemple, el de divulgar els matemàtiques a través de la resolució de problemes, el d’afavorir una actitud positiva cap als matemàtiques entre l‘alumnat i la societat en general i el de fomentar la convivència, l’intercanvi d’idees i l’amistat entre estudiants i professorat.
Una vintena d’alumnes del nostre centre s’han estat preparant al llarg d’un mes per tal de poder participar en la prova. Finalment, els participants i els participants han estat:
- Nivell A (1r i 2n d’ESO): Hugo Sambás Benito, Unai Forqués Fermín, Guillem Palomares Guerrero, Arnau Boluda Domene, Manel Vallalta Mas, Ruth Ivars Gimenez, Unai Pérez Mesa i Elia Isabel de Paz Molina.
- Nivell B (3r i 4t d’ESO): David Grimalt Taules, Claudia Mas Aguilar, Saúl Merino Castillo, Albert Erwin Mindrescu, Marc Berruti Saubà, Laia Lara Bahamonde, Manuel Sattler i Carmen Serra Fernández.
Esperem que tots ells i totes eles dobles hagen tingut sort en els respectives proves però, sobretot, que hagen gaudit de l’experiència i que el seu gust per els matemàtiques s’haja vist potenciat.







