Consell escolar: eleccions 23 de novembre

El consell escolar de centre és l’òrgan col·legiat de govern a través del qual es garanteix la participació dels diferents sectors que constitueixen la comunitat educativa.

• Els censos de famílies i estudiant es troben exposats en el tauler informatiu del centre.
  • El 7 de novembre finalitza l’admissió de candidatures. Per a la candidatura cal emplenar el document adjunt respectiu, família o estudiant, i lliurar-lo en la secretaria del centre:

El consell escolar del centre, sense menyscapte dels principis generals previstos en la normativa vigent, té les competències següents:

• Proposar directrius per a l’elaboració del projecte educatiu, del projecte de gestió, de les normes d’organització i funcionament, de la programació general anual, entre altres.
  • Conéixer i emetre informe, abans de la seua aprovació, dels projectes, plans i normes del centre, i avaluar-los a la finalització.
  • Promoure i participar en l’ús social i acadèmic del valencià dins del marc establit pel projecte lingüístic.
  • Vetlar perquè els entorns, processos i serveis siguen accessibles a tots els membres de la comunitat educativa.
  • Vetlar per la incorporació i el desenvolupament dels principis inclusius en el projecte educatiu i en tots els plans i actuacions del centre.
  • Conéixer i emetre informe, abans de la seua aprovació, i avaluar, a la finalització del curs escolar, la programació general anual del centre.
  • Aprovar el projecte de pressupost del centre d’acord amb el que s’estableix en el seu projecte de gestió, així com supervisar l’execució.
  • Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equipament escolar.
  • Conéixer i valorar les candidatures a la direcció del centre i els projectes de direcció presentats.
  • Participar en la selecció de la persona que exercisca la direcció del centre.
  • Proposar, si escau, la revocació del nomenament de la persona titular de la direcció del centre.
  • Proposar i aprovar mesures i iniciatives que afavorisquen la igualtat, la convivència i el respecte a la diversitat, la compensació de desigualtats, la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits i la igualtat entre dones i homes.
  • Conéixer i participar en la resolució dels conflictes de convivència i promoure accions de prevenció que afavorisquen un clima de convivència en el centre i una vertadera cultura de pau basada en el respecte als valors universals.
  • Proposar i aprovar mesures i iniciatives que afavorisquen el bon ús de l’equipament i les eines TIC de què dispose el centre.
  • Informar sobre l’admissió de l’alumnat.
  • Informar i participar en l’establiment de les directrius per a la col·laboració, amb finalitats educatives i culturals, amb les administracions locals, amb altres centres docents, o amb entitats i organismes públics o privats.
  • Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions.
  • Determinar els criteris sobre la participació del centre en activitats socioculturals, esportives i recreatives realitzades dins i fora del centre.
  • Establir criteris i actuacions per a aconseguir una relació fluida i participativa entre este òrgan col·legiat de govern i tots els sectors de la comunitat educativa, promoure les relacions i la col·laboració escola-família i fomentar la participació de les famílies en les eleccions a membres del consell escolar.
  • Proposar i aprovar mesures i iniciatives que afavorisquen l’ús de la pàgina web de centre com a eina de difusió d’informació i publicació de la producció digital del centre.
  • Els centres que impartisquen cicles formatius, com el nostre, a més de les atribucions esmentades, tindran les següents: analitzar la inserció laboral de l’alumnat titulat en el centre, fer propostes per a millorar-la i informar els convenis de col·laboració amb institucions laborals, organitzacions empresarials, empreses i centres de treball.

DECRET 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional.

Ànims i a participar!