Xarrada “Resistències gitanes”

Per acabar d’una manera molt enriquidora, el 16 de maig vam rebre la visita de Nicolás Jiménes de l’associació Pretendemos Gitanizar el mundo, qui va compartir la seua saviesa amb nosaltres. Amb la seua xarrada «Resistències gitanes», vam aprendre sobre la història, les resistències, la cultura, la discriminació a que es sotmesa el poble gitano, entre molts altres aspectes.

A més, vam celebrar el Dia de la Resistència Romaní: el 16 de maig de 1944 els nazis van pretendre acabar amb totes les persones gitanes presoneres al Camp d’Auschwitz, però una insurrecció romaní ho va evitar.

L’alumnat va mostrar molt d’interés. Nicolás ens va despertar la curiositat per molts temes i per seguir aprenent i ens va fer les següents propostes:

Vam tenir la sort que assistiren a la xarrada diverses persones de l’Ajuntament de l’Olleria.

També aquesta activitat s’ha celebrat amb la col·laboració entre les comissions de Convivència, del Pla Lector i de Patis Actius.

I l’any que ve esperem continuar aprenent, creixent, compartint experiències, donant-nos les mans, obrint camí, enderrocant murs, construint ponts… Mil gràcies a tot l’alumnat implicat i motivat per fer possible aquesta aventura. Gypsy Power!!!