Avaluació diagnòstica per a 2n d’ESO

Els informem que la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació desenvoluparà un procediment d’avaluació de diagnòstic en el qual participarà tot l’alumnat de 2n d’Educació Secundària Obligatòria dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, tal com determina la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’Educació, en els seus articles 21 i 29.

Per això, l’alumnat de 2n d’ESO de l’IES Vermellar participarà en aquesta Avaluació de Diagnòstic mitjançant la realització, en el propi centre educatiu i en horari lectiu, d’unes proves d’avaluació de competència en comunicació lingüística (valencià, castellà i anglés), de competència matemàtica i d’un qüestionari de context.

L’IES Vermellar garantirà la correcta interacció del seu fill o la seua filla amb la plataforma informàtica on s’han implementat les diferents proves competencials i el qüestionari de context. També vetlarem per l’anonimat de les respostes complint amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades.

És clau conéixer tant el grau de domini de la competència en comunicació lingüística i de la competència matemàtica de l’alumnat del nostre sistema educatiu, com el context social i educatiu en el qual es desenvolupa.

Les dades obtingudes en esta avaluació són un element indispensable per al diagnòstic i la millora del nostre sistema educatiu.

En el cas de l’IES Vermellar, les proves se celebraran els dies 22 i 24 de maig, en l’horari que establirem a tal efecte i del qual els vostres fills/es seran informats.

Adjuntem una infografia explicativa del procés: Infografia avaluació de diagnòstic

Les informamos que la Conselleria de Educación, Universidades y Empleo va a desarrollar un procedimiento de evaluación de diagnóstico en el que participará todo el alumnado de 2º de Educación Secundaria Obligatoria de los centros educativos sostenidos con fondos públicos de la Comunidad Valenciana, tal como determina la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo de Educación, en sus artículos 21 y 29.

Por ello, el alumnado de 2º de ESO del IES Vermellar participará en esta Evaluación de Diagnóstico mediante la realización, en el propio centro educativo y en horario lectivo, de unas pruebas de evaluación de competencia en comunicación lingüística (valenciano, castellano e inglés), de competencia matemática y de un cuestionario de contexto.

El IES Vermellar garantizará la correcta interacción de su hijo o su hija con la plataforma informática donde se han implementado las diferentes pruebas competenciales y el cuestionario de contexto. También velaremos por el anonimato de las respuestas cumpliendo con la normativa vigente en materia de protección de datos.

Es clave conocer tanto el grado de dominio de la competencia en comunicación lingüística y de la competencia matemática del alumnado de nuestro sistema educativo, como el contexto social y educativo en el que se desarrolla.

Los datos obtenidos en esta evaluación son un elemento indispensable para el diagnóstico y la mejora de nuestro sistema educativo.

En el caso del IES Vermellar, las pruebas se celebrarán los días 22 y 24 de mayo, en el horario que estableceremos a tal efecto y del cual sus hijos/as serán informados/as.

Adjuntamos una infografía explicativa del proceso: Infografía evaluación de diagnóstico