Excursió al Paratge Natural de L’Estret de les Aigües (Xàtiva)

Organitzada pel departament d’Educació Física i l’Àmbit Lingüístic i Social, l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar el passat dia 9 de novembre una excursió al paratge Natural de L’Estret dels Aigües, a Xàtiva.

Amb esta eixida preteníem, d’una banda, que l’alumnat gaudira d’un matí en la naturalesa i coneguera les diferents senyalitzacions i simbologia que s’utilitzen en el senderisme per a guiar-se. El recorregut que van completar una ruta que transcorria per senders de xicotet recorregut, de forma circular i amb una distancia total d’uns 9km aproximadament.

Per una altra, la visita als jaciments de la Cova Negra i la Cova de Petxina, va permetre a l’alumnat una aproximació «in situ» a com es vivia al paleolític, així com conèixer el nostre patrimoni historicoartístic. Per a esta part varem comptar amb la col·laboració de l’arqueòleg municipal de Xàtiva, Àngel Velasco, que els va mostrar com va ser la vida dels antics habitants de la Cova Negra.

Aprofitant esta eixida, l’alumnat va realitzar l’aprenentatge servei anomenat Pollging, consistent a recollir tot els desaprofitaments i deixalles que es troben per la ruta on es desenvolupa l’activitat. A cada grup de 3-4 alumnes voluntaris se’ls donava una borsa de plàstic de la compra i s’anotaven els noms fora d’ella. A mesura que anaven omplint-la de deixalles bàsiques de paper i plàstics (descartem vidres i ferros per perillositat), els grups anaven abocant-les als contenidors que hi ha en punts concrets i estratègics del paratge i que varem trobar en el nostre recorregut, i se’ls anotava per fer un còmput final i total per grups. Destacar, en este sentit, la implicació de l’alumnat en el respecte a la naturalesa i al nostre patrimoni, donat que es van recollir un total de 27 borses de fem a la muntanya, l’equivalent a una superfície d’una pista poliesportiva.

Per eixe motiu, s’ha decidit fer un reconeixement a l’alumnat que de forma voluntària i desinteressada va voler prendre part en aquesta activitat.