Conferència d’Iñaki Zubizarreta

Durant el dia de hui, el nostre alumnat ha assistit, en dues sessions diferents, a la conferència d’Iñaki Zubizarreta. Iñaki Zubizarreta és un esportista professional, ex-jugador de l’ACB, i campió de la Copa del Rey (1998) amb el Pamesa València. Ens ha narrat, de forma directa i personal, el que va haver de lluitar dins, però sobretot, fora de la pista. I de com per a arribar fins ací, en la seua adolescència, va haver d’encarar al monstre de l’assetjament que a punt va estar d’arrabassar-li la il·lusió, l’esperança i la vida. Ens ha contat la història de la seua vida, una història de superació perquè, passe el que passe, sempre hi ha una eixida. SEMPRE. Per això és important que aquesta “Suma de silencios” no es repetisquen en el present.

Aquesta xarrada, englobada dins del cicle de conferències i activitats “Convivim l’Olleria” i patrocinada per l’Ajuntament de la nostra localitat, ha estat intensa i emocionant i ha submergit a tots els presents en un clima de comprensió i de respecte profund cap al problema de l’assetjament, que hui en dia continua sent una lacra per a la nostra societat. L’alumnat ha viscut en primera persona els sentiments i sensacions d’aquells assetjats, comprenent com se senten i fins on ens pot portar a tots la desesperació creada per aquestes situacions.

Esperem que la lliçó que hem aprés tots hui marque especialment a aquestes generacions d’adolescents, que representen el nostre futur com a societat, i siga el punt de partida d’una llavor que ajude a acabar amb aquest problema. Trenquem el silenci còmplice i actuem junts per crear un clima social de respecte mutu que ens faça ser una societat millor, més comprensiva i solidària.