Alumnes de 1r d’ESO visiten la Biblioteca municipal de l’Olleria

Durant el mes de gener d’aquest curs totes les classes de primer d’ESO, en diferents sessions, van passar per la biblioteca municipal per rebre una xarrada informativa a càrrec del bibliotecari Emili Juan.

Aquesta activitat, organitzada pel departament de Valencià, s’inclou dins del Pla lector “El gust per la lectura” que vam encetar a mitjan curs passat. L’objectiu del Pla és bàsicament fer alumnes lectors, assabentats com estem dels beneficis que la lectura aporta tant en l’àmbit personal com en l’acadèmic.

Emili Juan va fer una xarrada explicativa sobre com funcionen les biblioteques públiques en general i la biblioteca de l’Olleria en particular. Mentre interactuava amb els alumnes de forma distesa i amable, va ensenyar-los què és el que es pot trobar a la biblioteca, quines activitats s’hi poden dur a terme, quins tipus de biblioteques n’hi ha, què s’ha de fer per tindre el carnet de la biblioteca o per agafar un llibre en préstec, com consultar el catàleg de la xarxa pública de biblioteques, etc. Finalment, van parlar dels gustos lectors dels alumnes tot ensenyant-los mostres de llibres que tenen èxit entre els joves.

Tot i que molts estudiants ja ho saben per ser-ne usuaris habituals, Emili Juan volia transmetre’ls que a la biblioteca hi ha llibres per a tots els gustos i per a totes les edats, i que es pot accedir a ells de forma senzilla i totalment gratuïta, només cal acostar­­-se un dia per la biblioteca i fer-se’n el carnet.

Tenint en compte que l’alumnat del nostre centre té el privilegi de tenir mitja hora de lectura diària dins l’horari lectiu, agafar en préstec llibres de la biblioteca és una opció que han de contemplar necessàriament i més encara veient l’atenció personalitzada que els bibliotecaris dediquen als seus usuaris.

La valoració que fem d’aquesta activitat des del departament de Valencià és molt positiva. Emili Juan ens ha mostrat una biblioteca atractiva i ben acollidora, és per això que no deixarem d’estar-hi en contacte, tots n’eixirem beneficiats.

Fet i fet, també hem d’agrair a Emili Juan la bona predisposició mostrada quan a començament de curs ens va fer un préstec col·lectiu de llibres per poder equipar més i millor les biblioteques d’aula que tot just posàvem en marxa al nostre institut. Gràcies a aquesta dinàmica de préstec, podem oferir al nostre alumnat un ventall de lectures més ampli i variat.

Que tot siga perquè augmente el gust per la lectura entre els nostres joves.