Els espantacriatures valencians

Aprofitant que arriba la festa de Tots Sants, el departament de Valencià juntament amb el d’Educació Visual i Plàstica ha realitzat un projecte sobre els éssers fantàstics més representatius de la cultura popular valenciana.

El Butoni, l’home del sac, la Quarantamaula o l’Encantada són, entre d’altres, els monstres valencians que alguns grups de 2n d’ESO del nostre centre, amb la col·laboració d’altres de 1r i 3r, han treballat a les classes. A partir de la lectura del conte “La Maria no té por” de l’escriptor Francesc Gisbert i del cantant valencià Dani Miquel, els alumnes han conegut els espantacriatures que formen part de la nostra tradició oral.

A les classes de Valencià i Plàstica han dibuixat, pintat, retallat i explicat, les figures dels monstres que hui mateix s’han exposat en uns panells a l’entrada del centre. Durant tot el mes de novembre la resta d’alumnat i professorat tindrem l’oportuniat de gaudir d’aquesta exposició tan interessant al nostre Institut.

Que tot siga per recuperar les nostres tradicions abans que no caiguen en l’oblit.