Organització i funcionament del centre – Ordenació acadèmica – Convivència
–
Organització i funcionament dels centres i del curs acadèmic
Regulació de l’Organització i el Funcionament dels centres públics d’ESO, Batxillerat i FP (DECRET 252/2019, de 29 de novembre) (NOU: deroga el ROF DECRET 234/1997, de 2 de setembre)
Requisits mínims dels centres (Reial Decret 132/2010)
Atribucions de les especialitats docents en l’ESO i el Batxillerat (Reial Decret 665/2015)
Regulació del plurilingüisme en el sistema educatiu valencià (LEY 4/2018)
Estructura de les programacions didàctiques en l’ESO (Orde 45/2011)
Organització i funcionament del Batxillerat (Orde de 19 de juny de 2009)
Regulació dels cicles formatius de Formació Professional Bàsica (Decret 135/2014 de 8 d’agost i Orde 73/2014 de 26 d’agost – Correcció d’errades de 15 de setembre)
Sobre organització, funcionament i avaluació en Batxillerat (ORDE 50/2012, de 26 de juliol)
Calendari escolar 2020-2021 (RESOLUCIÓ de 29 de maig de 2020)
–
Ordenació acadèmica
Sistema educatiu
Llei Orgànica d’Educació (LOE) (Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig) – (Text consolidat a 10 de desembre de 2013)
Curriculum
Curriculum bàsic de l’ESO i el Batxillerat (Reial Decret 1105/2014, de 26 de desembre) – (Text consolidat a 3 de juny de 2017)
Curriculum de l’ESO i el Batxillerat en la Comunitat Valenciana (Decret 87/2015, de 5 de juny) – Modificació 1 (Decret 136/2015, de 4 de setembre) – Modificació 2 (Decret 51/2018, de 27 d’abril) – (Text consolidat a 1 de maig de 2018)
Curriculum per matèries – Currículum de l’ESO: Taula de matèries i hores
Equitat i inclusió
Avaluació
Avaluació en ESO i Batxillerat (Orde 38/2017, de 4 d’octubre)
Reclamació de qualificacions (Orde 32/2011 de 20 de desembre)
Avaluacions finals LOMQE d’ESO i Batxillerat
Regulació de les avaluacions finals d’ESO i Batxillerat (Reial Decret 310/2016)
Disseny i contingut de la nova Prova d’Accés a la Universitat (Orde ECD/1941/2016 de 22 de desembre)
Regulació de les proves d’avaluació final d’ESO (Orde ECD/65/2018 de 29 de gener))
Condicions per a l’obtenció dels Títols d’ESO i Batxillerat (Reial Decret 562/2017))
–
Convivència, drets i deures
Llei 15/2010 d’Autoritat del professorat
Decret 39/2008 sobre convivència en els centres, drets i deures
Reglament de règim intern de l’IES Tavernes Blanques (edició de 2020-21)
Orde 32/2011, sobre el dret de l’alumnat a l’objectivitat en l’avaluació i procediment de reclamació
–
Ús de les tecnologies i protecció de dades
11.1. Normativa que s’ha de preveure en matèria de l’ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació i la protecció en el tractament de les dades personals.
(Fitxa del recurs en el portal web Gestor educatiu:
http://www.gestoreducatiu.gva.es/va/, en l’apartat GESTIÓ ADMINISTRATIVA: ALUMNAT.)
1. Caldrà atindre’s al que disposa la legislació en la matèria i en les instruccions de servei que dicte la direcció general amb competències en tecnologies de la informació i de la comunicació, i específicament en la següent normativa:
a) Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (conegut per Reglament general de protecció de dades, RGPD) (DOUE L119/1, de 04.05.2016.)
b) Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
c) Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 17, 19.01.2008), en aquells apartats que es mantenen vigents.
d) Ordre 19/2013, de 3 de desembre, de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, per la qual s’estableixen les normes sobre l’ús segur de mitjans tecnològics en l’Administració de la Generalitat.
e) Instrucció 4/2011, de la Direcció General de Tecnologies de la Informació, sobre l’adequació a la LOPD dels centres educatius públics.
f) Instrucció 6/2012, de les direccions generals de Tecnologies de la Informació i de Centres Docents, per a la implantació de la telefonia IP en els centres educatius.
g) Instrucció 7/2012, sobre la implantació i l’ús del programari lliure en el lloc de treball.
h) Instrucció de servei número 2/2009, de la Direcció General d’Innovació Tecnològica Educativa, per a la petició i explotació de l’espai web i subdomini proporcionat per la Conselleria d’Educació als centres docents, i la modificació d’aquesta mitjançant la Instrucció 1/2010.
i) Instrucció de servei número 5/2009, de la Direcció General d’Innovació Tecnològica Educativa, per a la utilització i custòdia de les llicències del programari instal·lat en els centres docents de la Generalitat.
j) Resolució de 26 de juny de 2013, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial i de la Direcció General de Tecnologies de la Informació, per la qual s’estableix el procediment i el calendari d’inventariat i certificació de les aplicacions i equipament informàtic que hi ha en els centres educatius dependents de la Generalitat (DOGV 7056, 28.06.2013).
k) Resolució de 28 de juny de 2018, de la Sotssecretaria de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es dicten instruccions per al compliment de la normativa de protecció de dades en els centres educatius públics de titularitat de la Generalitat (DOGV 8436, 03.12.2018).