SPANISH MEETING KA2 EMC 13th-19th MAY

SPANISH MEETING IES SERRA D’IRTA

ERASMUS + KA2: “EUROPE, MIGRATION AND CITIZENSHIP”

L’IES Serra d’Irta d’Alcalà de Xivert està participant en un projecte Erasmus + Ka2 anomenat “Europe, Migration and Citizenship” junt a altres 5 països: Grècia, Itàlia, Turquia, Portugal i França.

Amb el programa Erasmus + i més concretament amb l’acció clau 2, els objectius de la Unió Europea són, d’una banda, millorar les capacitats educatives i formatives dels estudiants i incrementar la seua competència en llengua estrangera. D’altra banda, es pretén reduir el fracàs escolar i augmentar les possibilitats d’ocupabilitat dels estudiants europeus. A més a més, també es busca fomentar la internacionalització dels alumnes i del centre, i endinsar a tota la Comunitat Educativa en la dimensió Europea de l’Educació.

Per aquestes raons, actualment participar en un projecte europeu d’aquestes característiques es considera estar a l’avantguarda en innovació pedagògica i modernització educativa. Ser centre Erasmus + és, sens dubte, un distintiu de qualitat educativa i l’IES Serra d’Irta, amb l’extraordinària trajectòria de participació en projectes europeus d’aquests darrers anys, s’ha convertit en un dels centres de referència de la nostra comunitat en aquesta matèria.

En aquest projecte ka2 “Europa, migration and Citizenship” estan participant 13 alumnes de 3er d’ESO que viatjaran al llarg de dos anys a tots els països del projecte.

SPANISH MEETING

Durant el mes de maig va tindre lloc la Spanish Meeting que es va celebrar a Alcalà de Xivert- Alcossebre. En aquest encontre van participar 11 famílies locals que van acollir a 15 alumnes estrangers amés de 10 professors dels diferents països i 4 membres de l’associació francesa Assofrani, ja que una de les finalitats d’aquest projecte és recaptar fons per a col·laborar amb aquesta associació i construir un pou al Níger.

La temàtica específica per a la Spanish Meeting va estar basada en el lema “BEING HUMAN LIVING TOGETHER”.

Així, durant una setmana, es van preparar diverses activitats i esdeveniments relacionats amb aquesta temàtica: es va mostrar com es treballen a l’IES Serra d’Irta aspectes tan importants com la convivència, la inclusió i la participació activa de l’alumnat mitjançant l’art, els esports, la música o les ciències, es va visitar un centre d’acolliment de refugiats a Mislata, es van explicar els programes de mediació i TEI que es desenvolupen al centre, es realitzaren diferents presentacions i murals i es desenvoluparen diferents activitats lúdiques relacionades amb la gastronomia i el folklore local. D’aquesta manera, a més amés d’aprendre continguts relacionats amb la temàtica del projecte, els participants van millorar la seua competència lingüística en anglès i van conèixer aspectes de la cultura espanyola i valenciana.

Aquesta Spanish Meeting va començar amb la “Opening Ceremony” que va tindre lloc al gimnàs del centre on es va presentar a tota la comunitat educativa el projecte i els diferents participants d’aquesta setmana i va finalitzar amb la “Farewell Party” on es van entregar les certificacions i van participar diferents associacions locals com l’associació de dances “Lo Cirilo”, l’associació “Lo Xular”, “Alcozancos”, “Tavamundo multievents” i una exhibició de ball flamenc.

Sens dubte, va ser una setmana inoblidable i molt enriquidora per a totes les famílies, alumnes i professors participants.

Mónica Chanzá

Coordinadora del projecte