MEDIACIÓ ESCOLAR

L’equip de mediació, format per professors i alumnes del centre, porten a terme les activitats relacionades amb la resolució pacífica de conflictes, entre les quals està la formació i la sensibilització de tota la comunitat educativa.

La mediació contribueix a regular la convivència en el centre desenvolupant actituds i habilitats relacionals positives, prevenint la violència, intervenint constructivament enfront dels conflictes, propiciant la reparació responsable i la reconciliació entre persones. Amb tot això, la millora en el clima del centre incideix positivament en la resta d’activitats educatives

Què cal saber sobre la mediació escolar?

• La mediació escolar té per objectiu educar per a la convivència.
  • Es basa en el diàleg, la cooperació i la responsabilitat de cada persona en el manteniment d’un clima pacífic.
  • Accepta les diferències, no intenta canviar les persones, ni les seues idees. Tan sols contribueix a evitar enfrontaments inútils i a crear consens.
  • Parteix del fet que quan es produeix un conflicte no es tracta de “jo o tu”, sinó de “jo i tu”, és a dir, nosaltres.
  • Es dirigeix al conjunt de la comunitat educativa: alumnat, professorat, famílies i personal de serveis i d’administració.
  • Els processos de mediació resulten especialment efectius a l’hora de regular els conflictes que es produeixen entre persones que mantenen una relació quotidiana.
  • Quan en un conflicte, la decisió final comporta que una persona guanye i l’altra perga no es pot dir mai que s’ha solucionat el conflicte.
  • La mediació suposa una aportació a la cultura del diàleg, el consens i la pau