LLEGIR – NOVETATS – 014

 

Si partim de la constatació que dins del sistema educatiu hi ha homofòbia i a aquest fet li unim que la LOE reconeix la diversitat afectiu-sexual i concreta la necessitat de superar comportaments sexistes, i si tenim en compte que hi ha diversitat sexual i afectiva entre l’alumnat, les famílies, els docents i altres professionals dels centres escolars, es fa necessària la lectura d’aquesta obra com una forma de combatre l’homofòbia des de l’educació i com a eina per a treballar pel principi de normalització de qualsevol tipus de diversitat.

En ella es demostra que la diversitat afectiu-sexualno és una possibilitat sinó una realitat, per la qual cosa la resposta educativa no ha d’anar encaminada cap a uns pocs sinó cap a totes i tots els estudiants. Aquesta obra ha sigut escrita per professionals de l’educació en actiu, per açò ofereix idees pràctiques sobre com combatre l’homofòbia i el sexisme des de les aules i de com treballar per la igualtat i la normalització de la diversitat afectiva i sexual dins dels centres educatius de Secundària.