Historia del centro

HISTÒRIA-UBICACIÓ.

L’IES Serra d’Irta, està situat a la localitat d’Alcalà de Xivert, entre el carrer de la Vilanova i el carrer Francesc Sospedra.

L’alumnat de l’Institut procedeix bàsicament d’Alcalà de Xivert i d’Alcossebre, però també n’assisteixen de les poblacions pròximes com Santa Magdalena de Polpis, Torreblanca o Vinaròs (a batxillerats i Cicles).

La majoria dels alumnes ha cursat els seus ensenyament d’educació primària al CEIP Lo Campanar d’Alcalà, La Mola d’Alcossebre o el Alberto Selma de Santa Magdalena de Polpis.

L’IES Serra d’Irta va ser creat el curs 86/87 com a institut de Formació Professional, encara que durant el primer curs ja es va començar a experimentar la reforma del sistema educatiu amb els primers cursos del segon cicle de l’ESO (3r i 4t) i el Batxillerat General Experimental.

A partir del curs 91/92 van començar a desaparèixer els primers cursos de formació professional de les branques administratives (1r i 2n grau) i electrònica (1r grau). El curs 95/96 va acabar l’últim curs de FP administrativa i va quedar només 3r i 4t d’ESO i els dos cursos de batxillerat de la branca científico-tecnològica i d’humanitats i ciències socials.

Un any després, durant el curs 96/97 es va començar a impartir el Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Gestió Administrativa, i es va concedir també el Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració i Finances, encara que aquest no es va començar a impartir fins el curs 00/01, per falta de matriculació els cursos anteriors. També cal tenir en compte que des del curs 97/98 s’imparteixen els cursos de 1r i 2n d’ESO.

A hores d’ara l’oferta educativa la conformen:

– Tota l’etapa d’educació obligatòria (ESO)

– Els cursos de 1r i 2n de batxillerat.

– Un grup del Programa de Qualificació Professional Inicial (PQPI)

– CFGM de Gestió Administrativa

– CFGS d’Administració i Finances.

Els IES més propers estan a:

– Orpesa, IES Torre del Rei, a 30 km.

– Torreblanca, IES Torreblanca a 12 km.

– Peníscola, IES Alfred Ayza, a 20 km.

– Benicarló: l’IES Ramón Cid i Joan Coromines, a 20 km.

– Vinaròs: IES Leopoldo Querol i José Villaplana a 27 km.

Després de dos anys en aules prefabricades, durant el curs escolar 2007/08, es va estrenar el nou institut format per dos edificis, gimnàs i cantina menjador. A hores d’ara l’institut és un complex educatiu amb recursos i instal·lacions completament noves que consta de les següents instal·lacions:

·              24 aules

·              1 laboratori de ciències naturals.

·              1 laboratori de física

·              1 laboratori de química.

·              2 tallers de tecnologia.

·              3 aules d’informàtica, amb uns 20 ordinadors cadascuna.

·              2 aules de dibuix.

·              1 aula de música

·              1 aula de mediació.

·              Saló d’actes.

·              Biblioteca.

·              Oficines i despatxos.

·              Consergeria.

·              Sala d’atenció de pares i mares

·              Sala de professor/es.

·              Magatzem de material de neteja.

·              Departaments didàctics.

·               Gimnàs, amb vestidors i pistes poliesportives: futbol sala, bàsquet, trinquet, galotxa i frontó.

·              Cantina-menjador