FOCUS Espanya

TROBADA A ESPANYA

Del 4 al 8 de maig de 2015 va tindre lloc la esperada trobada espanyola del projecte FOCUS. L’IES Serra d’Irta va acollir professors i alumnes dels altres cinc països participants. Durant aquells dies, es van realitzar molts tallers i activitats que giraven al voltant del tema de la  gastronomia i l’elaboració de receptes.

Es va visitar una fàbrica de torrons, localitzada a Benlloch on se’ns va ensenyar tot el procés de fabricació, des de la selecció de la matèria primera fins a l’eixida al mercat del producte. Visitarem l’Escola d’Hostaleria del Grau de Castelló i allí se’ns va ensenyar totes les distintes etapes per les quals ha de passar un alumne per a arribar a ser un bon cuiner o cambrer o cap de cuina o què han de fer els alumnes per a muntar el seu propi restaurant.

Les ames de casa d’Alcalà van mostrar a professors i alumnes la realització de diferents dolços i coques de la comarca, utilitzant productes locals amb denominació d’origen com la tomata de penjar i també en aquest taller tots van participar i van realitzar les seues pròpies coques.

Es va fer una visita cultural i educativa a la ciutat de València i a l’albufera, on vam menjar un arròs típic de la zona. Ens va visitar un dels xefs més importants de la província de Castelló i ens va fer una demostració de com cuinar diferents receptes amb marisc, amb la seua degustació corresponent.

Tant alumnes i familiars com professors van participar en la realització d’una paella valenciana monumental. També es va fer una visita cultural guiada per Peníscola i finalment, un gran acte de comiat.

Van ser molts els col·laboradors que vam tenir: les famílies dels alumnes participants, associacions i col·lectius locals, l’Ajuntament d’Alcalà de Xivert i altres persones a títol individual, a qui agraïm la seua implicació i el seu suport.

PRODUCTE FINAL

llibre de receptes