L’institut participa en diversos projectes europeus:

• Projectes europeus dins del programa Erasmus + :

• (2014 – 2016)- KA2 Associacions estratègiques orientades al cam de l’Educació Escolar: L’institut participa en el projecte europeu “FOCUS – Focusing On Cultural Unity Of States”, conjuntament amb cinc països més: Alemanya, Itàlia, Lituània, Polònia i Turquia. Alguns alumnes de cada centre participen amb alumnes dels centres dels altres països per realitzar projectes en comú, obtenint un producte final en cada una de les mobilitats realitzades a cada país. Les temàtiques són diferents

• Turquia: fotografia

• Itàlia: cinema

• Espanya: cuina

• Polònia: folkore

• Alemanya: patrimoni

• Lituània: casaments

• (2015) – KA1 Mobilitat d’Educació Escolar: El centre va participar en el Projecte «The Power of  Planeteers» a Romania, conjuntament amb associacions juvenils d’aquest país i de Finlàndia. En aquest projecte es tractaren temes de concienciació mediambiental i de treball cooperatiu. Aquest projecte tenia un antecedent en un projecte anterior realitzat a Finlàndia amb els mateixos alumnes, aquest tractava sobre activitats realitzades en el medi natural.

• (2015 – 2017) KA1 Mobilitat d’Educació Escolar: L’institut està immers en el Projecte “Internacionalización e innovación lingüística: camino hacia el plurilingüismo”. Així, set professors/es del claustre de professors i membres de l’equip directiu participen en formació en diverses àrees amb mobilitat a diferents països europeus, en relació a temes de la seua especialitat o àrea de treball amb l’objectiu comú detallat al títol del projecte.

• Intercanvi amb Forcalquier:

• El nostre centre ve desenvolupant des del curs 2012-2013, un intercanvi amb alumnes d’un institut de la localitat francesa de Forcalquier, on cada curs hi ha un desplaçament d’alumnes a França i d’alumnes francesos al nostre centre, on es desenvolupen activitats conjuntes, visites culturals i, principalment pràctica de l’idioma i coneixement de la cultura de l’altre país i compartir experiències. Cal destacar que la nostra localitat, Alcalà de Xivert, està en procés d’agermanament amb la localitat francesa.