ACORD DE CENTRE EN RELACIÓ A L’EXPRESSIÓ ESCRITA
Per tal d’aconseguir que l’alumnat s’expresse, de forma escrita, de la millor manera possible es van aprovar les següents mesures
Pel que fa referència l’adequació, coherència i cohesió
Tenir en compte els errors d’adequació (nivell de formalitat inadequat, tipus de text incorrecte, etc.), coherència (idees barrejades, text no estructurat, etc.) i cohesió (puntuació incorrecta, presentació defectuosa, etc.) a l’hora de qualificar les produccions escrites.
Fer referència a aquest aspecte en les programacions dels departaments.
Pel que fa referència a l’ortografia:
Els departaments de llengües tenen llibertat per descomptar, per cada falta d’ortografia, el que creguen convenient.
1r d’ESO |
Accents Resta de faltes |
0,1 0,1 |
Màxim 2 punts |
3r d’ESO |
Accents Resta de faltes |
0,1 0,2 |
Màxim 2 punts |
BATXILLERAT |
Accents Resta de faltes |
0,1 0,25 |
Màxim 2 punts |
En cap cas es descomptarà per la mateixa falta comesa dues o més vegades.
Per a la resta de departaments es descomptarà les següents puntuacions (d’una nota global de 10 punts):
Però diferenciem entre dos blocs de departaments a l’hora de començar a descomptar:
– BLOC 1. Fan més ús de l’escriptura als exàmens:
GEO/HIST., FILOSOFIA , BIO/GEO, MÚSICA, RELIGIÓ, ADMINISTRATIU, TECNOLOGIA.
No compten les 6 primeres faltes (els 3 primers accents i les 3 primeres grafies)
– BLOC 2. Fan menys ús de l’escriptura als exàmens:
MATEMÀTIQUES, FÍSICA I QUÍMICA, INFORMÀTICA, EDUCACIÓ FÍSICA, DIBUIX.
No compten les 2 primeres faltes (el primer accent i la primera grafia)