Projecte shore: Deep blue awakening

El nostre centre ha sigut un dels 30 centres seleccionats amb el projecte europeu SHORE: Deep Blue Awakening d’entre més de 200 sol·licituds. Aquest projecte té com a objectiu fer de l’estudiantat el vertader motor del canvi, especialment en la conservació dels oceans.
En el curs 2023-2024 vam rebre l’acreditació Blue School, i en el curs 2024-2025 durem a terme les següent línies d’actuació per conscienciar l’alumnat del nostre centre i de la resta del municipi sobre la importància de la conservació dels mars i oceans.

• Recerca científica: amb un projecte de ciència ciutadana, mostrejarem diferents punts del Mediterrani per determinar la qualitat de l’aigua de la nostra costa. L’anàlisi d’aquestes mostres la durem a terme al laboratori del nostre centre amb materials finançats pel projecte SHORE.
  • Tallers i/o xarrades: desenvoluparem tallers amb materials reciclats (paper reciclat…) per treballar la importància de la vida circular dels residus.
  • Marxa pels oceans! Per donar difusió al nostre projecte, volem crear una marea blava que es moga pel municipi d’Onda.
  • Estudi del consum d’aigua al nostre municipi. S’analitzaran els estils de consum dels habitants d’Onda amb informació facilitada per entitats externes al centre educatiu.
  • Neteja de les platges: l’alumnat participarà en la neteja de la platja a la vegada que es du a terme el mostreig, de manera que serà part del canvi. Amb els elements recollits, es faran murals artístics per conscienciar i donar visibilitat al problema dels residus que arriben a la nostra mar.
  • Competició artística amb residus. Volem proposar un concurs escolar on l’alumnat cree les seues pròpies obres d’art amb materials reciclats, de manera que s’involucre a tota la joventut d’Onda.