Visita Pesebres 21-22

Recorrrido Belenes Alicante

El passat 17 de desembre, els alumnes de Religió de 1r i 2n ESO van realitzar un recorregut per la ciutat d'Alacant, amb l'objectiu de conéixer la tradició nadalenca dels pesebres.

L'itinerari va començar en el Museu de pesebres, situat al carrer Sant Agustí, on els alumnes van emplenar un senzill qüestionari amb preguntes relacionades amb els pesebres que allí s'exposen. Agrupats per parelles, les diferents preguntes de l'exercici els van portar a realitzar cerques d'informació i objectes sobre els pesebres artesanals que van poder contemplar en el museu.

La segona parada va ser el pesebre municipal exposat en els baixos de l'Ajuntament. Obligada la foto de grup davant d'aquest. El recorregut va continuar pel pesebre de l'esplanada de quasi 18 metres d'altura.

L'últim lloc que es va visitar va ser l'exposició que organitza tots els anys la Diputació a la sala d'exposicions d'aquesta. Tres magnífiques hores on els alumnes van poder gaudir, de la màgia del Nadal, a través d'una tradició tan arrelada com són els pesebres. Tradició que es remunta a l'any 1223 on Sant Francesc d'Assís va muntar el primer pesebre a la ciutat de Greccio.

Al costat de la professora de Religió Silvia, es van sumar a aquesta experiència, la professora d'informàtica Sonia i Magdalena, professora de pedagogia terapèutica.

blaslogo13