8M: Dia internacional de la dona

Un any més, l’IES Ràdio Exterior celebra el dia més violeta de l’any: el 8M. Per què un dia violeta? Perquè fa més de 100 anys, als Estats Units, es va desencadenar una sèrie d’esdeveniments tràgics durant l’inici del procés de reivindicació dels drets de les dones.

El 8 de març de 1875 es van comptabilitzar 120 dones mortes a causa dels disturbis produïts per les seues reivindicacions laborals. Posteriorment, el 25 de març de 1911, van morir 146 dones en l’incendi d’una fàbrica tèxtil (Shirtwaist), on els empresaris les tenien tancades. Es diu que el fum d’aquesta fàbrica on es van cremar era de color morat. Pot ser que fora pels tints tèxtils.

Realitzat per alumnat de 2n ESO

Siga com siga, ens agradaria que el nostre alumnat fora conscient de les desigualtats estructurals que patim. Volem un institut violeta, tots els dies, però especialment el 8M. Volem que es recorde a totes les dones silenciades, invisibilitzades, oprimides i desaparegudes. Ens agradaria fer nostra aquesta reivindicació, fer-vos-la extensiva i, sobretot, celebrar la visibilitat, l’apoderament i els avanços que estem aconseguint, perquè ens impulsen a continuar treballant per una societat més inclusiva i equitativa. Com també aspirem que les dones puguen marcar les seues pròpies metes vitals, com a protagonistes del seu projecte de vida, sense traves ni limitacions de cap mena.

Realitzats per l’alumnat de batxillerat de dibuix artístic
Realitzat per la Comissió d’Igualtat

Gràcies a tota la comunitat educativa