Taller didàctic d’Art Prehistòric

Des de l’Ajuntament s’han organitzat, per part de la regidoria d’Educació i dels Museus de Banyeres, uns tallers didàctics dirigits a l’alumnat dels centres educatius de la localitat. Concretament, el passat dilluns 16 de gener hi vam poder assistir al llarg del matí, amb els 3 grups de 1er d’ESO de l’institut al relacionat amb l’art prehistòric, per tal de conéixer de primera mà l’origen del pensament simbòlic dels primers homínids i la seua plasmació en les diferents i pioneres manifestacions artístiques conegudes.

És així com per part del grup Didaktia, qui va ser l’encarregat d’impartir el taller a les instal·lacions del Museu de l’Espardenya i els seus voltants, es va posar en pràctica aquesta interessant experiència didàctica mitjançant tot un conjunt de materials i recursos utilitzats per a poder entendre millor com pensaven, que feien per a materialitzar el seu esperit creador al voltant d’un dels invents més transcendentals per a l’ésser humà com és l’aparició del foc i tot allò que suposa de ritual, de pertinença a un grup social i la seua plasmació en imatges plàstiques. Hem de felicitar-nos, ja que el nostre alumnat va gaudir plenament de l’activitat, participant de manera directa, segons podem comprovar a les imatges, de les diferents propostes plantejades. Tot un encert.