Tallers d’Educació Financera – Fundació Caixa Ontinyent

fundacio caixa ontinyent

Tallers d'Educació Financera

El programa "Finança't" disposa de material i ferramentes per comprendre el món financer i aplicar els coneixements per gestionar amb èxit la teua economia.

Durant dos dies el centre ha participat en aquest programa amb dos tallers. El primer taller sobre "Mitjans de pagament" dirigit a l'alumnat de 4t d'ESO, i el segon dirigit a l'alumnat de 2n Batxillerat sobre "Compres segures online".

mitjas pagament
Selecció_009

Què és l’Educació Financera?

L’Educació Financera ens aporta coneixements, capacitats i habilitats per aprendre a gestionar i planificar les finances en cada etapa de la vida, a prendre millors decisions financeres que afecten als nostres recursos i a ser consumidors racionals i intel·ligents.

En definitiva, l’Educació Financera ens aporta una millora de la gestió econòmica de les nostres finances, ja que totes les persones, al llarg de la seua vida, s’enfrontaran a situacions on hauran de prendre decisions relacionades amb l’estalvi, el consum, el finançament, les inversions, l’emprenedorisme, la jubilació, etc.

WhatsApp Image 2021-03-11 at 12.15.07
WhatsApp Image 2021-03-11 at 12.15.07 (1)

Programa Finança´t

La Fundació Caixa Ontinyent ha decidit impulsar un programa propi i específic d’educació financera considerant que:

– Es tracta d’una necessitat bàsica no coberta actualment pel sistema docent.

– Les iniciatives públiques i privades d’aquest camp són encara disperses, dispars i amb un limitat abast.

– Les dades d’avaluació disponibles mostren que el nivell d’alfabetització financera a Espanya és inferior a la mitja internacional.

– Es detecta una alta demanda per part de la societat, especialment darrere la recent crisi financera i econòmica.