REGULACIÓ DE L’ÚS DE MÒBILS EN EL NOSTRE CENTRE

Segons la RESOLUCIÓ de 17 d’abril de 2024, sobre determinats aspectes per a la regulació de l’ús de dispositius mòbils en centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, l’ús de dispositius mòbils només estarà permés en els centres educatius de la Comunitat Valenciana dins de les següents excepcionalitats:

1. En el cas d’activitats que requerisquen l’ús didàctic de dispositius mòbils, hauran de preveure’s en el projecte educatiu de centre i en la programació d’aula corresponent, amb la supervisió del personal docent. Per a això, seran considerades les característiques psicoevolutives i socials de l’alumnat, sense que la situació socioeconòmica o l’accés a la tecnologia siguen motiu de discriminació. Una vegada finalitzada l’activitat, el personal docent haurà d’assegurar-se de l’apagament dels dispositius mòbils.
  2. La direcció del centre podrà autoritzar l’ús del dispositiu mòbil per raons individuals específiques de salut o altres degudament justificades.

En cas d’incompliment d’esta norma per part de l’alumnat, segons va aprovar el Consell Escolar el dimecres 22 de maig de 2024, el professorat retindrà cautelarment l’aparell, després d’assegurar-se que l’alumne/a l’ha apagat com a garantia de confidencialitat. Posteriorment, ho entregarà a Direcció d’estudis o a un altre membre de l’equip directiu, on hauran d’acudir els representants legals de l’alumne/a per a arreplegar-lo fora de l’horari lectiu.

La segona vegada que se li retinga a l’alumne/a, Direcció d’estudis posarà un informe d’amonestació i, com a mínim, es quedarà sense una eixida extraescolar.

Si l’alumnat es nega a donar el mòbil:

1. Se li posarà un informe d’amonestació.
  2. S’enviarà a l’alumnat a un membre de l’equip directiu amb fulla d’incidències.
  3. No podrà tornar a eixa classe.
  4. Si l’alumnat es nega a donar-lo al membre de l’equip directiu, es dirà a la família, se li prohibirà l’entrada a les classes durant eixe dia fins que torne el mòbil i se li aplicarà una altra sanció dependent del cas.

Respecte a les càmeres fotogràfiques o dispositius semblants, estan prohibits en tot el recinte escolar, així com l’ús i exhibició d’auriculars, cascos o similars, excepte quan siga per a un ús didàctic, sempre sota l’autorització i la supervisió del professorat corresponent.