EXCURSIÓ AL TEATRE

El dia 26 de febrer, els alumnes d’enriquiment i diversificació de 3r d’ESO de l’IES Platja Sant Joan van anar al centre d’Alacant amb la intenció de veure una obra al teatre principal en valencià i anglés, Shoes.

L’excursió va començar a les 10:00 del matí, quan l’alumnat va eixir de l’institut per agafar el tram que els portaria fins a l’estació de Mercat, la més propera al teatre. Com van arribar molt prompte i no havien de estar al teatre fins a les 11:45, el professorat els va donar mitja hora per a passejar pel voltant. Alguns estudiants van aprofitar eltemps per a esmorzar i altres per a visitar la zona.

Una vegada ja al teatre es van asseure amb altres centres educatius que anaven a veure l’obra. Primer va parlar una xica que va informar sobre la importància de mantindre el silenci al teatre per a les persones que estan treballant a l’escenari.

L’obra tractava dos temes importants: el prejudicis lingüístics i el genocidi armeni. Era interessant com plasmava aquest temes d’una manera còmica i entretinguda, però fent reflexionar sobre conceptes que, possiblement,l’alumnat no havia pensat abans. Per exemple, al final de l’obra es va poder comprovar que la majoria dels espectadors no havien escoltat mai res sobre el genocidi armeni.

També va ser sorprenent com el públic va quedar enganxat amb l’obra i va respectar i acompanyar als actors amb les emocions corresponents en cada moment.

Al final de l’obra, el actors van interactuar amb els espectadors contestant totes les seues preguntes sobre els personatges, la història i el treballs de producció de la obra.

Després del teatre, la professora acompanyant, Anna Santacreu, va fer una petita ruta cultural pel centre i de camí a la parada del tram que els portaria a les seues cases.

Per a concloure, va ser un dia molt interessant i diferent que va agradar a tot l’alumnat que va assistir, ja que, a més de ser entretinguda van poder aprendre coses noves.

Alicia Soler i Carla Migallón