UN VIATGE A LA HISTÒRIA: EIXIDA A LUCENTUM I A LES TORRES DE L’HORTA

L’alumnat de 1r ESO visita el jaciment de Lucentum i diverses torres de l’Horta

El dimarts 28 de març l’alumnat de 1r A i E van visitar el jaciment arqueològic de Lucentum i les torres defensives de Santiago i Sarrió, acompanyats pels professors de l’àmbit sociolingüístic, Rosa Lloret i Miquel Tribaldos, aprofitant que havien acabat la unitat 4 d’Història sobre l’Antiga Roma.

Van eixir caminant de l’institut a les 9.00 hores en direcció a Lucentum, al tossal de Manises, on van rebre una profitosa visita guiada sobre aquest assentament amb restes iberes, cartagineses, romanes i àrabs. L’alumnat es va meravellar amb algunes d’aqueixes construccions , com les termes de Popili, el fòrum o el fragment de bronze d’una escultura de l’emperador August.

L’excursió va continuar amb la visita de les torres de Santiago i Sarrió, del s. XVI, construccions que en la seua època van servir per protegir-se de les incursions dels pirates berberescos en la costa alacantina. Durant les visites, l’alumnat va poder fer-se fotos de grup per al record i van tornar de nou a peu al centre amb la motxilla plena de coneixements.

Carlos, Sofía, Belén, Stina, Martina, Candela i Andrea (1r ESO A)