RUTA LITERÀRIA SEGLE D’OR VALENCIÀ

RUTA LITETÀRIA SEGLE D'OR VALENCIÀ

El dia 13 de febrer de 2023, l'alumnat de primer de batxillerat de l'assignatura Literatura universal, disfrutà d'una ruta literària per València, acompanyats per les professores Marina Arnal i Júlia Albiach.

Durant el recorregut, a càrrec d'Albert Iborra, guia d'Acció Cultural del País Valencià, visitàrem els monuments i carrers més emblemàtics, relacionats amb les principals figures de la literatura del segle XV, Segle d'Or de la literatura catalana, que tingué la nostra ciutat com a capital de la corona catalanoaragonesa.

Concretament, començàrem per la muralla àrab de l'Octubre CCC (c/ Sant Ferran, 12), on Albert ens llegí a Ibn Khafaja i Al Sumaysir per recordar el nostre passat àrab abans de la reconquesta de Jaume I. Posteriorment, a la Llotja de la Seda, ens explicà la seua arquitectura i la vida econòmica que allí es produïa durant l'edat mitjana valenciana. Ja al cantó del carrer Cordellats, davant la casa de Jaume Roig, l'alumnat llegí un fragment de la seua obra cabdal, L'Espill o llibre de les dones. També es destacà la figura d'Isabel de Villena, l'única dona valenciana remarcable, que escriví el Vita Christi. Després, ja a la Plaça de Sant Nicolau, es parlà dels Miracles de Sant Vicent Ferrer i llegírem un fragment de Tirant lo Blanc de Joanot Martorell. Per finalitzar, davant de la porta dels Infants de la Seu de València, darrere la qual es troba la tomba el nostre gran poeta, Ausiàs March, declamàrem un fragment de "Veles e vents", un dels seus poemes d'amor més famosos.

Tot el dia estigué acompanyat d'un solet molt agradable que feu les delícies de tots els assistents.