L’IES Dr. Peset Aleixandre celebra la francofonia

Amb motiu del Dia Internacional de la Francofonia, un esdeveniment creat en 1998 per a celebrar la llengua francesa i la seua diversitat, uns 50 alumnes de Francés han organitzat una exposició en l’hall de l’institut el lema del qual és “LE FRANÇAIS EST PARTOUT” (“El francés està pertot arreu”).

Els alumnes de 1ºESO a 2ºBAC. han participat de manera voluntària, i amb gran entusiasme i dedicació, en la realització d’una sèrie de cartells informatius.

La iniciativa il·lustra d’una banda la situació de la llengua francesa en el món  i, per un altre, pretén visibilitzar la presència de l’idioma en diversos àmbits de la vida quotidiana com el llenguatge (a través dels gal·licismes), la literatura, la pintura, la dansa, la gastronomia, etc.

Recordem que el francés és la cinquena llengua més parlada en tot el planeta i l’única, juntament amb l’anglés, a ser present en els cinc continents. D’altra banda, és la segona llengua més apresa a tot el món a més de ser una de les llengües de treball en les organitzacions internacionals. També és la quarta llengua d’Internet, la tercera llengua del món dels negocis i la segona llengua d’informació internacional en els mitjans.

Des del Departament de Francés, donem les gràcies a tots els que han participat i desitgem que la llengua i la cultura franceses ocupen un lloc en el cor del nostre alumnat.