COORDINACIÓ HORÀRIA IES PERE D’ESPLUGUES I CONSERVATORI MESTRE VERT – CARCAIXENT

El programa de coordinació horària és un programa que combina els esforços de l’institut Pere d’Esplugues de la Pobla Llarga i el conservatori Mestre Vert de Carcaixent per tal de facilitar la integració dels estudis reglats de música en l’alumnat que cursa al mateix temps l’Ensenyança Secundària Obligatòria.

Amb aquest objectiu, s’aprofiten les sessions que aquest alumnat té convalidades per cursar els estudis musicals per a introudir hores lectives d’assignatures corresponents al conservatori —com per exemple instrument o piano complementari— de manera que s’alleugera considerablement la càrrega lectiva que l’alumnat té per les vesprades. Aquestes assignatures són impartides per professorat del conservatori que es desplaça a l’institut per tal de realitzar les sessions en el mateix centre.

Durant el curs 2024-2025, 22 alumnes del nostre centre s’han adherit al programa. Gràcies a aquesta col·laboració, els estudiants poden compatibilitzar els seus estudis amb una formació musical especialitzada en els instruments de flauta, saxo, clarinet, harmonia i piano complementari. Una oportunitat única per a potenciar el seu talent i formació artística. A més, esperem que el proper curs es puga ampliar l’oferta a més instruments i assignatures grupals, beneficiant així un major nombre d’alumnes.