Comissió Igualtat IES Pere d´Esplugues

El Pla d’igualtat i convivència té com a objectiu primordial la promoció de la igualtat, la coeducació, el respecte a la diversitat sexual, de gènere i familiar, la convivència, la prevenció dels conflictes i la gestió o la resolució pacífica d’aquests, parant especial atenció a la violència de gènere, la igualtat en la diversitat i la no discriminació, tot atenent i respectant les circumstàncies, condicions i característiques personals de l’alumnat.

Dins d´aquest context estem participant en la formació a Coeducacentres (Campanya Alcem el vol) , durant dos cursos 23-24 i 24-25. A nivell intern ens reunim els dilluns de 11,15 a 12,10 per poder elaborar les diferents actuacions dels dies claus com el 25N, el 30G, 11F, 8M i 28 M. Es fa una acta cada sessió de les reunions per ratificar les decisions que es prenen.

La Comissió Igualtat està formada per dos membres de l´equip directiu i per tres docents: Jorge Mateu, Xenxo Piera, Imma Pons, Rebeca Redondo, Consol Tudela i Maria José Bartolomé (coordinadora Igualtat).

Hem tingut xerrades a càrrec de “dones rurals” per als grups de 1r ESO durant el primer trimestre i a càrrec d´Agustí Saragossà per al proper 16 de febrer 2024 dins del segon trimestre. Hem comptat amb l´ajuda dels tutors i les tutores de cada grup per a fer exposicions a la biblioteca, al hall, als passadissos i als graons de les escales d´accés a les aules del primer pis del centre. Es farà una eixida el dia 30 gener per donar cabuda a condemnar la violència i a cridar a favor de la Pau.

Estem treballant per un centre coeducatiu i igualitari en tots els àmbits.

Gràcies per ajuda i suport.

VÍDEO 30 G

VÍDEO 25N

VÍDEO PORTES TUTORIES 8M

DIA CONTRA LA VIOLÈNCIA LGTBIQ+

16 de maig de 2024

El 14 de maig, l´alumnat de 1r BAT H i C ha gaudit d´una xerrada a càrrec d´Àlex i Eider de la coordinadora Diversa, que pertany a la Universitat Politècnica de València.

A la biblioteca del centre, s´ha tractat el tema de l´LGTBIfòbia, on s´han mostrat casos reals i s´han comentat. S´han visualitzat els problemes i la sensibilització del col.lectiu, donat que el dia 17 maig ve marcat com a dia contra la violència LGTBIQ+.

Aquesta campanya està dins del nostre projecte de centre amb Coeducacentres.

Totes les tutories han treballat sobre aquest tema, en concret, posant de relleu l´educació en valors, el respecte, la tolerància i  l´empatia.

VÍDEO 17 M