Convocatòria dels proves homologades del nivell A2

Convocatòria dels proves homologades del nivell A2.
Idiomes anglès i francès.
Curs 2023/2024

Presentació de sol·licituds: Del 19 d’abril al 25 d’abril del 2024
La sol·licitud és recull a la secretària del centre i és presenta a la secretària del centre.
Requisits de participació:
Setze anys complerts l’any natural en què se celebra la prova i estar matriculat al centre.
L’alumnat podrà fer la prova de qualsevol dels idiomes que s’imparteixi al centre (francès i anglès).

Llistes provisionals: 29 d’abril de 2024
Esmena de sol·licituds: Del 30 d’abril al 2 de maig del 2024
Llistes definitives: 3 de maig del 2024

Documents necessaris per presentar-s’a la prova.
El dia de la realització de la prova s’ha d’anar correctament identificat amb el DNI/NIE. Document oficial en vigor.

Estructura:
Els proves homologades s’articularen en quatre parts: de comprensió de textos orals, comprensió de textos escrits, producció i coproducció de textos orals i producció i coproducció de textos escrits. S’incorporarà una taverna de mediació lingüística en l’activitat de producció i coproducció de textos escrits.
Els candidats i candidates podran accedir a totes i cadascuna dels activitats de llengua, sense que la superació de qualsevol d’aquestes seguisca requisit indispensable per a poder realitzar els restants.

Realització:
La prova homologada de cadascun dels idiomes oferts a cada centre serà única i és realitzarà el mateix dia i hora a tots els centres.

  • Prova homologada d’anglès: 8 de maig del 2024, als 11.00 hores.
  • Prova homologada de francès: 9 de maig del 2024, als 11.00 hores.
    Activitat de llengua oral anglès: 10/05/2024.
    Activitat de llengua oral i francès: 15/05/2024.

Publicació de qualificacions provisionals: 3 de juny del 2024
Reclamacions a les qualificacions de les proves: 4 – 5 – 6 de juny del 2024
Publicació de qualificacions definitives: 4 – 5 – 6 de juny del 2024

Avaluació:
La qualificació final global de la prova de l’A2 s’ha d’expressar en tèrmit d’APTE o
NO APTE.
Per obtenir la qualificació final d’apte calç superar totes els parts de la prova amb un percentatge de puntuació mínim d’un 50% i haver obtingut un percentatge de puntuació global mínima d’un 65%.

Sol·licitud certificat superació nivell A2.
L’alumnat podrà sol·licitar el certificat acreditatiu d’haver superat el nivell bàsic A2.
És imprescindible aportar el DNI per recollir el certificat de superació. (No calç pagar cap taxa).
L’alumnat que no obtinga el certificat de Nivell Bàsic es li podrà expedir un certificat si hagués aconseguit el domini requerit en alguna o en diverses parts dels que componen la prova, encara que no servirà per estar exempta de la part en convocatòries posteriors

*Tota la informació relacionada amb els proves homologades del nivell A2 s’anirà publicant al tauler habilitat per a aquest ús.

Més informació:

  • Departaments d’anglès i francès; i a la secretària del centre.
  • Per obtenir informació i veure algun model de prova del Nivell A2, podeu accedir a la pàgina web: http://www.ceice.gva.es/es/web/dgplgm/proves-homologades.
  • RESOLUCIÓ de 15 d’abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual és convoquen els proves homologades del nivell A2 del Marc europeu comú de referència per als llengües (MECRL) del curs 2023/2024.
  • ORDRE 34/2022, de 14 de juny, de la consellera d’Educació, Cultura i Esport, per la qual és regulen l’avaluació dels ensenyaments d’idiomes de règim especial i els proves de certificació dels nivells del Marc Europeu Comú de Referència per als Llengües a la Comunitat Valenciana.

ADMISSIÓ

Ja s’ha publicat el calendari d’admissió. És el primer tràmit que han de fer tots els alumnes que es matriculen per primera vegada en el centre, en qualsevol curs d’ESO, excepte els alumnes de 1r d’ESO que vinguen dels CEIP adscrits a aquest Institut.

També han de participar en aquest procés els alumnes que comencen 1r de Batxillerat inclosos els que hagen acabat 4t d’ESO en aquest mateix centre i els alumnes que comencen el primer curs de Formació professional Bàsica encara que en el curs anterior hagen estat matriculats en aquest centre en qualsevol curs d’ESO.

Calendari -terminis d’admissió

Més informació i tràmit

INICI CLASSES

Comencem el curs acadèmic 2022-2023 el dia 12 de setembre amb el següent horari d’entrada al centre:

09:00 h acollida alumnat de 1r d’ESO

09:30 h acollida alumnat de 1r de Batxillerat i 1r de FPB

10:00 h acollida alumnat de 2n ESO i 3r ESO

10:30 h Acollida alumnat de 4t ESO, 2n Batxillerat i FPB 2.

11:05 h inici de les classes amb l’horari habitual

BANC DE LLIBRES

Ibi, 1 de Juny de 2022

Estimats pares/mares/tutors legals:

El motiu de la present circular és informar-los de la devolució de llibres del curs escolar 2021-2022, per als alumnes que pertanyen al BANC DE LLIBRES que enguany cursen 1r, 2n, 3r, 4t d’ESO, FPB 1 i FPB 2:

1.- Els alumnes que NO formen part del banc de llibres i que desitgen participar el pròxim curs 2022-2023 hauran de fer la sol·licitud per internet en la web de la Conselleria d’Educació en les dates que aquesta determine. Hauran de portar la còpia al centre i entregar el lot complet de llibres del curs actual.

2.- Fins al moment de la devolució els demanem que custodien i conserven en bon estat el lot dels llibres de text d’aquest curs. Revisen amb els seus fills/as l’estat de conservació i reparen els desperfectes (lloms, esborrar llapis, subratllats, folre de plàstic, etc).

3.- Els alumnes de 4t d’ESO i FPB 2 que acaben en el centre tenen l’obligació de retornar el lot complet de llibres abans de la recollida de certificats acadèmics.

4.- Els alumnes que repetisquen curs també han de retornar el lot complet de llibres.

Es prega que els conserven i realitzen la seua devolució en la data que s’indique.

Devolució de llibres:

– La devolució dels llibres de text es realitzarà en l’entrada del centre (sala d’usos múltiples)

– El lot complet dels llibres aniran dins d’una bossa amb el nom complet i curs de l’alumne en l’exterior.

MOLT IMPORTANT: Haurà d’estar L’IMPRÉS* DE DEVOLUCIÓ degudament completat des de casa i el més precís possible.

* Imprimisca el document des de l’enllaç de la Conselleria:

http://www.ceice.gva.es/es/web/centros-docentes/ayudas/subvenciones/libros-de-texto

Julián García Iraola.

Coordinador del Banc de Llibres de l’IES Nou Derramador.

Curs
Data
AlumnesHora.
PR417 de junytotsA partir de les 12.30 fins a les 14.00 h.
4t ESO A17 de junytots
4t ESO B17 de junytots
FPB217 de junytots
1r d’ESO A21 de junytots9.00 a 9.30 h.
1r d’ESO B21 de junytots9.30 a 10.00 h.
1r d’ESO AB21 de junytots10.00 a 10.30 h.
2n d’ESO A21 de junytots11.00 a 11.30 h.
2n d’ESO B21 de junytots11.30 a 12.00 h.
2n d’ESO C21 de junytots12.00 a 12.30 h.
3r d’ESO A23 de junytots9.00 a 9.30 h.
3r d’ESO B23 de junytots9.30 a 10.00 h.
FPB123 de junytots10.00 a 10.30 h.




MATRICULACIÓ BATXILLERAT

MATRICULACIÓ CURS 2023-2024

PAGAMENT DE TAXES

ALUMNES QUE ES MATRICULEN EN SEGON DE BATXILLERAT

S’ha de pagar una taxa de la Generalitat Valenciana (model 046) per valor de 2,04 €. Cal generar el rebut per a pagar la taxa corresponent. Per a això clicar en aquest enllaç:
http://www.ceice.gva.es/doc046/gen/es/tasas.asp?idf=admin
Una vegada ací tria òrgan gestor “Instituts d’Alacant” i en Taxa “Targetes d’identitat”.
A continuació selecciona l’opció que corresponga: ordinària, família nombrosa, etc.
L’import de la taxa ordinària és de 2,04 €, si és família nombrosa general 1,02 € i si és família nombrosa especial o es té bonificació per discapacitat superior al 33%, l’import és 0,00 € ( No es paga taxa)
En clicar continuar es veu en pantalla ja el model 046.  Cal completar tots els camps del formulari. Una vegada fet es clica en el botó acceptar que hi ha a dalt a l’esquerra. Si hi ha algun error s’indica i cal corregir-lo. Si és tot correcte es prem ‘Imprimir’ per a obtindre una autoliquidació (taxa). S’obté un document per triplicat. A continuació es dona l’opció de pagament telemàtic.
És molt recomanable pagar en línia per a no haver d’acudir a l’entitat bancària. Per a això selecciona “pagar” després d’imprimir la taxa. Quan es faça el pagament telemàtic no s’oblide imprimir el justificant del pagament. L’autoliquidació (l’exemplar per a l’administració de la taxa que hem generat abans) i el justificant de pagament s’han d’entregar el la secretaria del centre juntament amb la resta de documentació el dia i l’hora indicada en el sobre de matrícula.

ALUMNES QUE ES MATRICULEN EN PRIMER DE BATXILLERAT

S’han de pagar dues taxes de la Generalitat Valenciana:

  • La primera és la mateixa taxa explicada anteriorment i que es paga també quan es matricula en segon de batxillerat: “S’ha de pagar una taxa de la Generalitat Valenciana (model 046) per valor de 2,04 €. Cal generar el rebut per a pagar la taxa corresponent. Per a això clicar en aquest enllaç:
    http://www.ceice.gva.es/doc046/gen/es/tasas.asp?idf=admin
    Una vegada ací tria òrgan gestor “Instituts d’Alacant” i en Taxa “Targetes d’identitat”.
    A continuació selecciona l’opció que corresponga: ordinària, família nombrosa, etc.
    L’import de la taxa ordinària és de 2,04 €, si és família nombrosa general 1,02 € i si és família nombrosa especial o es té bonificació per discapacitat superior al 33%, l’import és 0,00 € ( No es paga taxa)
    En clicar continuar es veu en pantalla ja el model 046.  Cal completar tots els camps del formulari. Una vegada fet es clica en el botó acceptar que hi ha a dalt a l’esquerra. Si hi ha algun error s’indica i cal corregir-lo. Si és tot correcte es prem ‘Imprimir’ per a obtindre una autoliquidació (taxa). S’obté un document per triplicat. A continuació es dona l’opció de pagament telemàtic.
    És molt recomanable pagar en línia per a no haver d’acudir a l’entitat bancària. Per a això selecciona “pagar” després d’imprimir la taxa. Quan es faça el pagament telemàtic no s’oblide imprimir el justificant del pagament. L’autoliquidació (l’exemplar per a l’administració de la taxa que hem generat abans) i el justificant de pagament s’han d’entregar el la secretaria del centre juntament amb la resta de documentació el dia i l’hora indicada en el sobre de matrícula”.
  • La segona taxa es paga també utilitzant el model 046 de la Generalitat Valenciana per valor de 3,85 €  en concepte de” Expedició Historial Acadèmic Batxillerat“. El procediment és similar a l’anterior: cal generar el rebut per a pagar la taxa corresponent. Per a això clicar en aquest enllaç:
    http://www.ceice.gva.es/doc046/gen/es/tasas.asp?idf=admin
    Una vegada ací tria òrgan gestor “Instituts d’Alacant” i en Taxa “Expedició Historial Acadèmic Batxillerat”.
    A continuació selecciona l’opció que corresponga: ordinària, família nombrosa, etc.
    L’import de la taxa ordinària és de 3,85 €, si és família nombrosa general 1,93 € i si és família nombrosa especial o es té bonificació per discapacitat superior al 33%, l’import és 0,00 € ( No es paga taxa)
    En clicar continuar es veu en pantalla ja el model 046.  Cal completar tots els camps … i es contínua amb els mateixos passos que en el cas de la primera taxa.

Resumint: s’han de fer dos pagaments i s’han d’entregar en la secretaria del centre els dos “exemplars per a l’administració” de les taxes  i els dos “justificants de pagament” de totes dues taxes.

MATRICULACIÓ PAU

Procediment per a la matriculació a la PAU

Accedeix al document d’elecció d’assignatures per a triar les assignatures de les quals t’examinaràs. Pots descarregar-lo, completar-lo en l’ordinador, imprimir-lo i  signar-lo. També pots imprimir-lo i completar-lo a mà i signar.  És important que en aquest formulari poses el telèfon i correu electrònic teu personal; és el que nosaltres comunicarem a la Universitat d’Alacant i és com la Universitat es posarà en contacte amb tu en cas necessari. 

A continuació cal  pagar la taxa universitària. L’import de les taxa és el següent:

  • Taxa per Prova d’Accés Ordinària    78.20 €
  • Família Nombrosa-Família Monoparental ordinària      39.10 €
  • Família Nombrosa-Família Monoparental especial        Exempts
  • Matrícula d’Honor Global     Exempts
  • Premi Extraordinari de Batxillerat          Exempts
  • Discapacitats, Víctimes Violència Genere-Terrorisme   Exempts

Primer has de generar el rebut de pagament. Per a això cal entrar en aquesta web:

https://cvnet.cpd.ua.es/uaPagos2/PagarRecibo/Recibo

Completa el formulari amb les teues dades i en el concepte del rebut tria ” Proves d’aptitud per a accés a Universitat” i  en el detall del concepte escriu  “PAU curs 2023-24 convocatòria ordinària(/extraordinària)”. Es genera un rebut en PDF que has de guardar. A partir d’ací tens dues opcions. Una, anar físicament al banc (no es recomana) amb aqueix rebut a ingressar els diners. I una altra és pagar amb banca electrònica des de casa o en un caixer (quan es genera el rebut de la taxa automàticament se’ns dona la possibilitat de pagar en línia amb targeta). Ho faces com ho faces, al final has de tindre un justificant que has ingressat els diners.

Fet això, l’alumne ha de vindre al centre i entregar els següents documents:

  • el document d’elecció d’assignatures,
  • fotocòpia del DNI o NIE amb foto
  • fotocòpia del rebut d’ingrés de les taxes universitàries
  • fotocòpia targeta família nombrosa-monoparental si escau

El termini de lliurament d’aquests documents  és:

  • convocatòria ordinària des del 21 al 24 de maig de 2024
  • convocatòria extraordinària des del 18 al 21 de juny de 2024

Us deixe enllaços a informació sobre les PAU