D’acord amb l’article 8 del Reial decret 217/2022 de 29 de març i el Decret 10/2022 de 5 d’agost del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i els ensenyaments mínims de l’Educació Secundària Obligatòria , l’alumnat de 3r ESO ha de cursar de manera obligatòria les següents matèries comunes:
- Biologia i Geologia
- Educació física
- Educació plàstica, visual i audiovisual
- Física i química
- Geografia i Història
- Llengua castellana i literatura
- Llengua estrangera (anglés)
- Matemàtiques
- Religió o atenció educativa
- Tecnologia i digitalització
- Valencià: llengua i literatura
Altres matèries:
- Tutoria
Així mateix, l’alumnat ha de cursar una matèria optativa a triar entre les següents:
*TA: Taller d’aprofundiment.
Per a més detalls sobre les matèries optatives, consulte la següent informació:
Creativitat musical
La pràctica instrumental contribueix a desenvolupar diferents aspectes. La interpretació és una re-creació, és transcendir de l’execució a través de la personalitat creativa de l’intèrpret. La personalitat individual es manifesta en cada so, cada gest, cada respiració. Així una bona interpretació exigeix:
- Evolució tècnica constant
- Educació i desenvolupament particular del sentit rítmic
- Acostament a la intenció expressiva del compositor i de la Música
- Valoració crítica i aproximació com a manifestació cultural
- Sinceritat i lliurament en la interpretació, com a creació musical
La pràctica instrumental, d’altra banda, contribueix a despertar l’interés per altres instruments, desenvolupant la capacitat d’observació i establint comparacions entre ells. La pràctica instrumental desenvolupa en l’estudiant una actitud positiva cap a aquesta mena de manifestació artística i li capacita perquè puga expressar els seus sentiments i captar aquells altres inherents a la creació més elaborada. L’assignatura aborda temes tan diversos i interessants com
- La creativitat audiovisual i TIC
- Composició de cançons. Ús d’aplicacions informàtiques
- La musicoteràpia i les emocions
- Música d’avantguarda i contemporània
- La fabricació d’instruments musicals
Cultura clàssica
La Cultura Clàssica és el coneixement de la teua herència, transmesa per Grecs i Romans, amb la qual et convertiràs en un@ déu@, perquè tindràs al teu abast i en el teu poder el conéixer l’autèntica veritat de la vida que t’envolta.
Com viatjarem al passat? A través de jocs interactius, Scape Rooms i visites al mateix regne infernal d’Hades a través de les portes ocultes que es troben en el nostre centre.
Serà un camí fàcil i divertit? Clar que sí, perquè en pel·lícules, llibres, sèries, videojocs, obres teatrals, jocs, espectacles i visites virtuals a les ciutats antigues tenim els nostres referents que segur ja coneixes.
Com avaluarem aquesta matèria? Mitjançant les resolucions i descobriments que aneu fent en les diferents proves que es treballaran al llarg del curs.
Més informació en el blog CLASICAS en el NIT.
Experimenta i descobreix en el laboratori (Taller d’aprofundiment)
Necessites veure per a aprendre? Si és així, et proposem aquesta assignatura optativa en la qual aprendràs a utilitzar l’instrumental i tècniques de laboratori més importants que t’ajudaran a entendre la ciència des d’un punt de vista experimental i divertit.
La metodologia aplicada ha de ressaltar la importància del treball del propi alumne, del treball en equip, a més de potenciar les tècniques d’investigació i les aplicacions de l’aprés a successos de l’entorn pròxim.
L’avaluació es realitzarà:
- Informes de laboratori relatius a les activitats: expressió, ús d’un llenguatge científic apropiat.
- Treballe laboratori: observació directa de l’alumne en el laboratori, i revisióndel quadern de laboratori.
- Lectures. Valorant tant la seua comprensió com soltesa a l’hora d’afrontar un text científic.
Francés
L’assignatura de francés està pensada per a tot l’alumnat que ho desitge i vulga aprendre una nova llengua d’arrel llatina.
L’objectiu d’aquesta matèria optativa és aconseguir una mínima competència lingüística en llengua francesa per a poder comprendre i ser comprés en situacions de la vida quotidiana a més de conéixer els aspectes socioculturals i la manera de viure de França i dels països francòfons mitjançant la realització de projectes i exposicions, lectures en francés adaptades, tallers de crêpes, cinema, teatre, convivència amb alumnat d’altres instituts, correspondència amb instituts francesos, concursos, gimcanes, …
La metodologia és activa, flexible, participativa i centrada en l’alumnat. L’aprenentatge de la llengua s’adapta al nivell competencial de l’alumnat amb activitats orals, interactives, en línia, col·laboratives, … L’avaluació és formativa i contínua. Es valora molt l’interés i la participació. (+info)
Inglés oral
En Inglés Oral de 3r ESO treballarem de manera divertida per a millorar la competència comunicativa en anglés. Aprendràs a parlar de manera més fluida i a comunicar-te amb altres persones en llengua anglesa.
L’objectiu principal d’aquesta matèria és que l’alumnat puga aprofundir molt més en l’aprenentatge de la llengua i sobretot en destreses que es treballen en menor mesura en la matèria d’anglés. També es pretén que, en treballar de manera amena i dinàmica, l’alumnat gaudisca al màxim.
Les classes seran majoritàriament orals i es treballaran aspectes de la cultura anglosaxona, aspectes de la pronunciació (fonètica), així com altres continguts relacionats amb l’anglés. La metodologia que usarem serà dinàmica i hi haurà moltes activitats en grup. Alguns exemples d’activitats que farem en classe són: cançons, receptes, gimcanes, exposicions orals i xicotetes representacions teatrals o role-plays.
Mode creatiu ON (Taller d’aprofundiment)
Mode Creatiu ON és una matèria que, basant-se en l’ús de Minecraft Education Edition, ajuda a desenvolupar el treball col·laboratiu, involucrant a l’alumnat el seu propi aprenentatge i permetent-li aconseguir habilitats de lideratge a través de la presa de decisions o la resolució de problemes complexos. Treballarem reproduint la realitat que els envolta: el seu barri, la nostra ciutat… (aprendran a prendre mesures, dades, retocar imatges, traçar i interpretar plans…) per a materialitzar-ho amb *Minecraft *Education.
S’arrancarà de la maqueta de l’institut, ja creada en *Minecraft, en la qual anirem expandint-nos (durant els pròxims cursos lectius anirem creant una maqueta virtual d’Elx). Paral·lelament, es proposaran reptes de millora ,verdader esperit de Mode Creatiu ON, de la realitat que els envolta, vinculats a cinc eixos:
- Consum responsable i gestió integral de residus
- Mobilitat sustentable i baixa en carboni
- Energies netes
- Vincle saludable amb l’aigua
- Consum responsable i gestió integral de residus
Sent en esta faceta on provocarem la creació de projectes innovadors, motor imprescindible per a la sostenibilitat del nostre teixit industrial. Amb la metodologia utilitzada, l’assignatura proposada pretén donar formació per a iniciar a l’alumnat en el món de l’enginyeria i del disseny, en les empreses del segle XXI. La valoració del procés d’aprenentatge es realitzarà mitjançant l’observació directa.
Programació, intel·ligència artificial i robòtica 1 (PIAR-1)
L’assignatura de Programació, Intel·ligència Artificial i Robòtica 1 (PIAR1) forma part de l’itinerari formatiu dissenyat pel departament d’Informàtica de l’IES Nit de l’Albà amb l’objectiu que l’alumnat del centre adquirira una competència digital adequada a les necessitats la societat actual.
PIULAR 1 s’ofereix tant en 2n com en 3r d’ESO i persegueix que l’alumnat conega i aprenga utilitzar les eines informàtiques que comencen ja a canviar el present i el faran de manera profunda en el futur com la robòtica i la intel·ligència artificial. Per a això treballaran de manera pràctica amb:
- Pràctiques de programació de plaques Micro:bit
- Programació de robots i sensors.
- Pràctiques de realitat virtual i augmentada
- Pensament computacional i algorísmia
- Intel·ligències artificials per a la generació de:
- Textos: ChatGPT
- Imatges: Midjourney
- Vídeos…
Informàtica i eines ofimàtiques (Taller d’aprofundiment)
L’assignatura Informàtica i eines multimèdia està orientada a l’alumnat que no necessàriament haja realitzat prèviament cap curs d’informàtica i forma part de l’itinerari formatiu dissenyat pel departament d’Informàtica de l’IES Nit de l’Albà. Es tracten els següents continguts:
- Eines digitals i ofimàtica bàsiques (correu electrònic, emmagatzematge en el núvol, processador de textos, presentador de diapositives…)
- Àudio digital, (creació d’anuncis publicitaris, cançons i relats)
- Vídeo digital, (edició de videoclips, entrevistes, reportatges o curtmetratges)
- Creació d’aplicacions mòbils interactives.
El curs es duu a terme a les aules d’informàtica amb un ordinador per alumne i sessió personal amb les eines necessàries per a desenvolupar els objectius.
L’aluno no precisa de cap mena d’aportació de material i les pràctiques són realitzades en les sessions presencials tenint, no obstant això, el suport de la plataforma Aules mitjançant la qual poden organitzar i entregar les seues tasques, accedir a la informació teòrica i consultar amb el docent els dubtes que puguen aparéixer-li fora de l’horari lectiu.