D’acord amb el Reial decret 243/2022 de 5 d’abril i el Decret 108/2022 de 5 d’agost del Consell, pel qual s’estableix l’ordenació i el currículum de Batxillerat, l’alumnat de 2n de Batxillerat ha de cursar de manera obligatòria les següents matèries comunes:
- Història d’Espanya
- Història de la filosofia
- Llengua castellana i literatura II
- Valencià: llengua i literatura II
- Llengua estrangera (anglés) II
A més haurà de cursar les matèries específiques de la modalitat de batxillerat triada que en l’oferta educativa oferida pel IES Nit de l’Albà seran:
Modalitat de Ciència i Tecnologia
- Matemàtiques II
- Triar 1 entre:
- Biologia
- Dibuix tècnic II
- Triar 1 entre:
- Química
- Geologia i ciències ambientals
- Tecnologia i enginyeria II
Modalitat de Ciències Socials
- Matemàtiques aplicades a les ciències socials II
- Geografia
- Empresa i disseny de models de negoci
Modalitat d’Humanitats
- Latin II
- Triar 1 entre:
- Grec II
- Geografia
- Història de l’art
A més, els grups disposaran d’1 sessió setmanal de tutoria i podrà cursar de manera opcional l’assignatura de religió.
Així mateix, l’alumnat ha de cursar una matèria optativa a triar entre les següents:
- Activitat física per a la salut i el desenvolupament personal
- Descobrint les nostres arrels clàssiques
- El treball experimental en física i química
- Física (matèria de modalitat de Batxillerat de ciència i tecnologia)
- Francés
- Programació, xarxes i sistemes informàtics II
Per a més detalls sobre les matèries optatives, consulte la següent informació:
Activitat física per a la salut i el desenvolupament personal
La matèria d’Activitat Física per a la Salut i el Desenvolupament Personal en el currículum de 2n de Batxillerat està orientada a consolidar, integrar i autogestionar els aprenentatges que l’Educació Física ha aportat a la cultura motriu de l’alumnat. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i els desafiaments per al segle XXI segueixen presents en aquesta matèria, facilitant les eines necessàries per a tindre un estat físic i mental òptim i poder conviure en comunitat, ajudant l’alumnat a construir la seua pròpia identitat.
Aquesta matèria ofereix a l’alumnat la formació i orientació laboral necessàries per a millorar el seu criteri de valoració enfront de la varietat d’alternatives laborals disponibles, tant de l’àmbit universitari com de la Formació Professional o dels ensenyaments esportius i altres sectors. S’avaluarà mitjançant l’observació directa en les sessions.
Descobrint les nostres arrels clàssiques
Aquesta assignatura, de caràcter flexible i obert, està dirigida a tot l’alumnat amb el propòsit que gaudi en descobrir la presència del món clàssic en el seu entorn (científic, cultural i sociopolític), ajudant-los a comprendre millor altres matèries de Batxillerat, enriquint el repertori lingüístic personal i generant una opinió argumentada per a comprendre el present.
A través d’un procés d’indagació i investigació en el passat grecollatí, farem un recorregut per la ciència, la mitologia, la filosofia i les arts del món, conjugant les aportacions lingüístiques de les llengües clàssiques amb els referents artístics, científics i literaris del món occidental.
En l’avaluació de la matèria es tindrà en compte l’anàlisi del mètode de treball emprat, la participació activa i el treball en classe, així com l’actitud de l’alumnat: curiositat per aprendre, assistència, puntualitat, respecte a les normes de convivència…
Més informació en el blog CLASICAS en el NIT.
El treball experimental en física i química
Tècniques de Laboratori està dirigida a aquell alumnat de Batxillerat que mostra interés per les ciències i la tecnologia. El seu propòsit és el d’abordar la ciència des del punt de vista de la investigació, buscant solucions als problemes reals que es plantegen en el laboratori.
Es tracta que l’alumnat aprenga de manera més pràctica determinats continguts científics implicant-se personalment en aquesta tasca. L’alumnat s’erigeix així en el principal protagonista del seu aprenentatge, desenvolupa la seua imaginació, la seua creativitat i la seua capacitat d’anàlisi i de síntesi, aprenent a treballar en el laboratori de forma fonamentada. En definitiva, es pretén que l’alumnat aprenga a resoldre problemes, a investigar sistemàticament i a treballar en equip.
L’avaluació de l’assignatura de Tècniques de Laboratori es realitzarà mitjançant:
- L’observació directa del treball desenvolupat en el laboratori (actitud, manteniment de l’ordre i neteja, serietat, assistència, responsabilitat, etc.)
- El lliurament d’un informe de cada experiència realitzada (expressió escrita, si s’han abordat tots els aspectes que ha d’incloure l’informe, els resultats obtinguts, càlculs correctes, concordança dels resultats del grup, que no siguen copiats, lliurament en el seu termini, …)
Francés
L’assignatura de Francés està pensat per a tot l’alumnat que ho desitge, l’haja estudiada o no en altres cursos.
L’objectiu d’aquesta matèria optativa és aconseguir una competència lingüística en llengua francesa per a poder comprendre i ser comprés en situacions de la vida quotidiana a més de conéixer els aspectes socioculturals i la manera de viure de França i dels països francòfons mitjançant la realització de projectes i exposicions, lectures en francés adaptades, taller de crêpes, cinema, teatre, correspondència amb francesos, … Et permet a més aconseguir l’A2 de francés i preparar-te per a la prova d’EBAU.
La metodologia és activa, flexible, participativa i centrada en l’alumnat. L’aprenentatge de la llengua s’adapta al nivell competencial de l’alumnat amb activitats orals, interactives, en línia, col·laboratives.
L’avaluació és formativa i contínua. Es valora molt l’interés i la participació.
Programació, xarxes i sistemes informàtics II
L’assignatura de Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics II (PXSI 2) forma part de l’itinerari formatiu dissenyat pel departament d’Informàtica de l’IES Nit de l’Albà amb l’objectiu que l’alumnat del centre adquirira una competència digital adequada a les necessitats la societat actual.
L’assignatura de PXSI 2 permet a qualsevol alumne o alumna iniciar-se en temes com:
- Disseny de processos i algorísmia.
- Programació d’aplicacions amb el llenguatge de programació Phyton.
- Configuració d’equips informàtics (ordeandores i telèfons intel·ligents) seleccionant les especificacions més adequades.
- Instal·lació i configuració de sistemes operatius.
- Instal·lació, configuració i seguretat de xarxes informàtiques.
Projecte d’investigació: cultura francesa i francòfona
Aquesta optativa està pensada per a tot l’alumnat que ho desitge, haja estudiat o no francés en cursos anteriors, ja que s’imparteix en castellà.
L’objectiu és donar a conéixer el francés com a mitjà de coneixement d’altres cultures i maneres de vida diferent abordant els aspectes socioculturals relatius als costums, les relacions interpersonals, la música, l’art… propis dels països de parla francesa, a més d’apreciar la diversitat lingüística, cultural i artística com una oportunitat d’enriquiment i creixement personal.
La metodologia és activa i formativa amb activitats TICS, treball per projectes, tècniques de treball col·laboratiu, situacions d’aprenentatge, portfolio… que fomenten el desenvolupament de la competència sociocultural i intercultural.
L’avaluació és formativa, contínua i integradora. Es valora l’interés, l’actitud i la participació, l’assistència a classe, la realització de les activitats proposades…
Projecte d’investigació: R+D+I en disseny, automatització i robòtica
Es pretén aprofundir en les capacitats analítiques, creatives i de resolució de problemes de l’alumnat. Partint de la reflexió sobre problemes reals i de la seua anàlisi, dissenyareu, construireu i avaluareu les vostres solucions.
La resolució de problemes abastarà una àmplia gamma de temàtiques dins del camp de l’enginyeria, com són el disseny industrial, millora de processos productius, energies renovables, estalvi energètic, atenció a la discapacitat, gestió de residus, urbanisme intel·ligent, seguretat viària, robòtica i intel·ligència artificial. La participació en concursos d’àmbit nacional o autonòmic serà una de les metes de l’assignatura, com, per exemple , Projecte granja.
La metodologia es basa en el treball en grup i en la utilització de tots els recursos al nostre abast: impressió i disseny 3D, programació Arduino, execució de circuits elèctrics, electrònics i mecànics, automatització de projectes, robòtica i intel·ligència artificial. S’avaluarà el treball diari i la consecució dels objectius.
Psicologia
Què aprenem? Ens coneixerem a nosotr@s mismo@s des d’un punt de vista psicològic: com percebem, com funciona la nostra atenció, la nostra motivació, el nostre pensament i la nostra memòria; què és la intel·ligència, què són les emocions i la personalitat; què és la salut mental, què són algunes de les patologies més importants i també més curioses de la ment… A més, coneixerem quins són els diferents camps d’aplicació de la Psicologia.
Com aprenem? Tu seràs l’o la protagonista en aquesta assignatura i participaràs en : grups cooperatius, la realització de projectes, debats que simulen congressos o teràpies psicològiques, classes invertides, rol play, ludificació.
Com s’avalua? La teua nota dependrà de la teua participació en:
- Els debats i altres dinàmiques de classe.
- Les tertúlies sobre els llibres i textos treballats.
- L’observació del teu treball i el teu diari de classe.
- L’elaboració de vídeos i podcast.