IES MARINA BAIXA ja està d’Erasmus a Kortrijk!
27/05/24 El primer dia Presentació al centre belga “RHIZO LYCEUM OLV VOAANDEREN”, l’Aula del futur al centre amb 6 espais diferents: Interact, Present, Investigate, Create, Exchange, Develop.
A partir del model d’aula del futur en Brussel.les fcl.eun.org han dissenyat la seua pròpia. Hem aprés el seu funcionament i còm els ajuda en l’aprenentatge del seu alumnat.
En l’estudi de podcast hem gravat un missatge per a tot l’alumnat del Rhyzo Center. www.rhizo.be/scholen
28/05/24
Hui, segon dia d’Erasmus+ a Kortrijk. Els meus companys: Marga Alepuz del CEIP Rafael Mateu Cámara de València, Raquel García, de l’IES Pare Arqués de Concentaina, Fernando Peña, de l’IES Bovalar de Castelló, Ana Micó, del CEIP San Blai de Llaurí i per últim el nostre coordinador d’Erasmus+ Jose Vicente López Company i jo hem assistit al centre on el nostre company belga Joos ens ha acompanyat a l’aula del futur on l’alumnat de segon d’ESO estava treballant amb un projecte sobre política: com crear un partit polític i organització de la campanya política: logo, roles de cada alumne/a, etc.
A continuació, hem visitat l’aula de STEM on Joos, professor de física i coordinador de diferents projectes ens ha presentat el primer workshop anomenat “Retrieval Practice”. Consisteix en una estratègia metodològica que a partir dels coneixements previs l’alumnat adquereix nous. Es considerada com una de les millors tècniques d’estudi. El professor els guia utilitzant 6 estratègies per a fer efectiu el procés d’aprenentatge.El segon projecte s’anomena “Introduction to Agile Learning Principles and Rituals”. Aquest projecte va nàixer en USA i és un model de treball on l’alumnat és qui decideix què és el que vol aprendre i el professorat serà l’encarregat en organitzar els interessos de l’alumnat per arribar a aconseguir els objectius proposats. La paraula Agile significa més flexibilitat. Aquesta tècnica està basada en la confiança, autodirecció i col.laboració.
I finalment, el tercer “workshop TAKO Chatbot & LLM for Education”. Es tracta d’explorar el potencial de la intel·ligència artificial amb una plataforma similar al whatsapp que s’anomena TAKO Chatbot dissenyat per a desenvolupar la capacitat de trobar i seleccionar la informació adequada per al progrés de l’aprenentatge.
I per a acabar la jornada, un Gofre amb nutella.
29/05/24
3r dia a Kortrijk:
A les 9.15 el nostre grup de professorat visitant ens hem repartit en diferents matèries per a fer l’observació dins de les aules i veure com es treballa amb l’alumnat d’ESO en les següents assignatures: tecnologia, llatí i educació física.
A segona hora (10.20), hem assistit a la classe d’anglés on s’ha treballat un speaking sobre London underground. I a tercera hora, (11.10) ens hem dirigit a l’aula de STEM per a desenvolupar la part pràctica del projecte que estaven preparant en tecnologia sobre circuits a distància.
L’alumnat ha estat molt dinàmic i hem interactuat en gran mesura amb tot l’alumnat.
Una gran experiència com a professional!!
30/05/24
Comencem la jornada visitant l’escola de primària Katholieke basischolen Kortrijk “ Sint-Paulus”. És una escola de primària catòlica focalitzada en TIC, pensament computacional i sostenibilitat. Tracta alumnat amb ACNEAE.
Després d’una explicació de les característiques del centre s’aprofundeix en el personal, les tasques que fa cadascú, les seues fortaleses, el contacte amb les famílies i la seua implicació.
És una escola que participa en projectes Erasmus+ i eTwinning.
A continuació, ens ha explicat els elements amb les TIC i tots els recursos disponibles com:
-Un aula d’informàtica.
-Una pantalla tàctil en cada aula.
-25 iPads.
-24 iPads per a la classe de 5e.
-Un ordinador per a cada xiquet/a de 5e i 6e.
-5 iPads extra per a les classes de suport.
Seguidament ens ha mostrat els recursos de programació, l’Ego WeDo 2.0 i Spike i els beebot, entre altres.
Posteriorment, el responsable de sostenibilitat ens ha explicat en el pati tot el que fan: reciclatge, hort, hotel d’insectes, un galliner, recopilació d’aigua de pluja i zona d’apicultura.
Ens ha fet un recorregut natural pel pati amb una explicació de tot el que ha costat, de les zones de les que disposa: zonificació de jocs i zones naturals acotades amb plantes i arbres flexibles i resistents.
Per la vesprada, hem reprès les classes a l’IES RHIZO de:
- Educació física amb alumnat de 2n ESO.
- Pensament computacional on Tom Beyen ha proposat a l’alumnat que descobriren una errada concreta mijançant ChatGPT i donar-li solució.
31 de maig 2024
Hui ha sigut l’últim dia de la nostra experiència com a participants de l’Erasmus+ Digincluded en el centre IES RHIZO LYCEUM de Kortrijk.
A les 9.15h tot l’equip de professorat visitant hem assistit a classe d’espanyol amb la professora Mathilde Vangeel. Era un grup reduït amb 5 alumnes de 16 a 18 anys que durant aquest any estan cursant 1r Batx i estudien llengües modernes. Aquest alumnat aprén 5 idiomes durant tota la seua trajectòria acadèmica: flamenc, anglés, francès, alemany i espanyol.
En aquesta ocasió hem pogut col.laborar directament amb una activitat interactiva amb l’alumnat. Ens hem organitzat en grups de 4 persones, dos alumnes i dos professors/es i ens han entrevistat fent-nos preguntes sobre la familia, treball, hobbies, viatges, etc.
A continuació hem assistit a la classe d’anglès de Helene on l’alumnat de 1r ESO ha fet una exposició individual sobre l’arbre genialògic de la seua familia. Hem observat la destresa comunicativa en anglés oral que tenen: vocabulari específic sobre el topic, pronunciació i entonació utilitzant la tècnica de feedback per a avaluar l’activitat. Finalment, ens hem acomiadat de tot l’equip docent de l’IES RHIZO LYCEUM que ens han acompanyat durant aquesta setmana i ha fet possible que aquesta experiència fora inoblidable com a participant “Job Shadowing”.