Olimpíades Filologia Catalana’24

Benvolgudes i benvolguts,

El passat 9 de febrer de 2024, quatre alumnes del nostre centre van participar en la fase final de la XIII Olimpíada de Filologia Catalana. L’acte es va realitzar a l’Aula Magna de la facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat d’Alacant i els nostres finalistes hi accediren després de superar un gimcana classificatòria durant el mes de gener.

L’alumne Guillem Lloret de 2n de Batxillerat Científic més Claudia Garcia, Maria Pérez i Maragda Cogollos de 2n de Batxillerat Humanístic són les nostres campiones i el nostre campió que, acompanyades pels professors Gaspar López i  Maties Vaello, van prendre part en les Olimpíades.

A  la prova, que consta d’unes cinquanta qüestions sobre els continguts de l’àrea de valencià de 2n de Batxillerat, hi participaren cap a 15 centres de secundària als quals representaven una cinquantena d’alumnes.

Doncs, bé. Des del Departament de Valencià volem felicitar els representants del nostre centre per la seua participació, i sobretot per l’actitud vital i per la desimboltura d’uns alumnes als quals els espera un futur ple d’al·licients.

I en especial, celebrem efusivament l’accèssit obtingut per CLAUDIA GARCÍA BROTONS de segon de batxillerat humanístic i LA SEGONA POSICIÓ obtinguda per GUILLEM LLORET SORIANO de segon de batxillerat científic, qui representarà el nostre centre i la Universitat d’Alacant a la fase final autonòmica que se celebrarà el pròxim 4 de maig de 2024 a la Universitat de València.

Així mateix l’acte de lliurament de premis tindrà lloc el 26 de juny de 2024 a les 18 h al Paranimf de la Universitat d’Alacant.

Per últim, des del departament de valencià aprofitem l’ocasió per desitjar la millor de les sorts a la resta de departaments del centre que participaran en les Olimpíades en el pròxims dies. Només el fet de participar-hi… ja és tot un èxit.

PS. Us il·lustrem una mica l’escrit amb imatges de la gran jornada d’ahir per fer-vos denteta i sobretot, per animar a la participació a tots els departaments del centre.

DEPARTAMENT DE VALENCIÀ

IES Marina Baixa – La Vila Joiosa