Ús de les mascaretes. Canvi des de 10/02/22

S’ha publicat en el dia de hui el Reial decret 115/2022, de 8 de febrer, pel qual es modifica la regulació sobre l’obligatorietat de l’ús de mascaretes durant la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.
La nova regulació elimina l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes en espais a l’aire lliure, la qual cosa inclou els espais a l’aire lliure als centres educatius, com ara els patis. És a dir, a partir de demà dijous 10 de febrer ja no serà obligatori que l’alumnat porte mascareta quan siga al pati.
D’altra banda, quan en el centre tinga lloc algun acte o celebració a l’aire lliure, serà obligatori l’ús de la mascareta si les persones assistents estan dretes. Si estan assegudes, serà obligatori l’ús de la mascareta quan no es puga mantindre la distància de seguretat d’almenys 1,5 metres entre persones.
Així mateix, us recordem que, durant el desenvolupament de la classe d’Educació Física, quan aquesta es realitze a l’aire lliure, no serà obligatori l’ús de la mascareta ni per a l’alumnat ni per al professorat, tal com ja s’estava aplicant d’acord amb l’última actualització del Protocol de protecció i prevenció enfront de la transmissió i contagi del SARS-CoV-2 per a centres educatius d’ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana, curs 2021-2022.
Finalment, cal assenyalar que en tots els espais tancats del centre continuarà sent obligatori l’ús de la mascareta per a totes les persones majors de sis anys sense perjudici de les exempcions previstes en la normativa vigent.