PROTOCOL FRONT LA COVID-19

GUIA PRÀCTICA PER ALUMNAT I FAMÍLIES SOBRE EL PROTOCOL DE SEGURETAT FRONT LA COVID-19

A continuació, sintetitzem les principals mesures de prevenció  del Pla de Contingència front la covid-19 de l’IES Les Rodanes, a partir del protocol proposat per l’administració educativa i sanitària.

Pot consultar el document complet del Pla de Contingència de l’IES Les Rodanes al següent enllaç.

Més informació, a les següents pàgines web habilitades per la Conselleria d’Educació:

AULA SEGURA
INFORMACIÓ I NORMATIVA SOBRE LA COVID-19

1.Què fer abans d’acudir al centre educatiu?

S’ha de verificar diàriament l’estat de salut de l’alumne/a, comprovant que no té una temperatura per damunt de 37,5 °C ni altres simptomatologies que puguen estar associades a la COVID-19 (tos, malestar, congestió nasal, diarrea, vòmits…). En cas de presentar algun d’aquests símptomes, no s’ha d’anar al centre educatiu i cal contactar amb el centre de salut de referència.

Els representants legals de l’alumnat hauran de signar una declaració responsable en la qual es comprometen a respectar les normes de seguretat i prevenció recollides en el Pla de Contingència de l’institut.

2. Ús de mascareta i desinfecció de mans:

És obligatori l’ús de mascareta higiènica per al professorat, per al personal del centre i per a tot l’alumnat en els espais comuns i a les aules. La mascareta s’ha de portar sempre ben ajustada a la cara, tapant nas i boca. Queden exemptes les persones que presenten algun tipus de dificultat respiratòria, sempre que s’aporte justificació mèdica.

Serà obligatori rentar-se les mans amb gel hidroalcohólic almenys cinc vegades durant la jornada, i cada vegada que s’entre o isca de l’aula.

3. Organització de les aules i grups:

Enguany no hi haurà aules-matèria, sinó que cada grup ocuparà una aula de referència en la qual s’impartirà la major part d’assignatures.

L’alumnat estarà separat a l’aula a 1,2 metres entre companys.

Segons la normativa, l’assistència diària a classe es garanteix per a TOT EL ALUMNAT DEL CENTRE.

4. Entrades i eixides:

S’han establit diferents accessos al recinte escolar: l’alumnat de transport escolar accedirà per la porta posterior (enfront del supermercat); la resta d’alumnat entrarà per la porta principal. Així mateix, s’habilitaran tres accessos diferenciats a l’aulari principal, en funció de la zona d’ubicació de cada aula.

S’establiran també diferents torns horaris d’entrada: de 7.45 a 7.55 i de 7.55 a 8.05. De la mateixa manera, s’escalonarà l’eixida en dos torns: a les 13.55 i a les 14.05.

Durant la jornada d’acolliment s’informarà l’alumnat de quin és l’accés i el torn horari que li correspon.

5. Transport escolar:

El transport escolar manté el mateix horari i les mateixes rutes que fins ara. L’alumnat s’haurà de desinfectar les mans amb hidrogel abans de pujar i de baixar del vehicle. És obligatori l’ús de mascareta per a l’alumnat durant tot el trajecte. Cada alumne tindrà un seient assignat per a tot el curs.

6. Organització del pati i espais comuns:

Els grups eixiran al pati de manera escalonada.

A les aules d’ús comú (Informàtica, Música, Tecnologia…) es desinfectaran els utensilis d’ús compartit en finalitzar cada sessió.

7. Comunicació amb les famílies:

Els pares/mares/representants legals de l’alumnat NO podran accedir al centre sino és amb cita prèvia. Per a contactar amb l’equip directiu o el professorat es recomana la utilització preferent del telèfon, Web Família  o correu electrònic, i es facilitarà que la major part de gestions puguen realitzar-se telemàticament.