BIBLIOTECA ITINERANT

Posada en marxa de la biblioteca itinerant en 1° d’ESO.

Des de l’ORAC de foment de la lectura de l’IES Leopoldo Querol hem posat en marxa la biblioteca itinerant en 1° d’ESO. Aquest projecte, iniciat ja en el primer trimestre, pretén acostar la lectura als alumnes d’aquest nivell, fomentar l’interés por la cultura i familiaritzar a l’alumnat con el préstec de llibres.

Per a això, cada tutor o tutora de 1° d’ESO disposa d’una caixa que conté al voltant de 20 llibres de temàtiques i gèneres diferents seleccionats por l’ORAC de foment de la lectura d’entre els nombrosos exemplars de la biblioteca del centre. Durant l’hora de tutoria, el tutor o tutora du la caixa a classe i els alumnes trien una obra. Disposen, aproximadament, de 20 minutos per a començar la lectura. Serà passats aquests 20 minutos quan ells mateixos hauran de decidir si volen tornar a deixar el llibre en la caixa o dur-lo a la seua casa per a acabar de llegir-lo en un termini de 15 dies.

Després dels primers mesos de prova, des de l’ORAC de foment a la lectura podem afirmar l’èxit del projecte, doncs són els propis alumnes els que sol·liciten al tutor realitzar els 20 minutos de lectura a causa de la curiositat que senten por acostar-se a una nova obra literària cada setmana.