Posada en funcionament de l’EQUIP D’ENERGIA FOTOVOLTAICA.

POSADA EN FUNCIONAMENT DE L’EQUIP D’ENERGIA FOTOVOLTAICA

Alumnes de 2n GM d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques, han muntat i realitzat la posada en servei de l’equip energia fotovoltaica de dotació de Conselleria. Aquest tipus d’instal·lacions s’estudien en el mòdul de Fotovoltaica en segon curs de IEA i estan en auge gràcies al recent Decret d’autoconsum. Això permetrà la inserció laboral de professionals qualificats per a realitzar aquest tipus d’instal·lacions.

En primer lloc s’ha procedit a orientar correctament els panells i a ajustar l’hora del seguidor a l’hora solar. Posteriorment els alumnes han pogut comprovar el correcte funcionament de tots els elements que componen el sistema i realitzar els corresponents mesuraments, també s’ha comprovat com pot afectar les zones d’ombra sobre els panells. En aquest cas, es va comprovar el funcionament d’una instal·lació aïllada de la xarxa elèctrica, que s’encarregava de carregar les bateries que al seu torn subministraven corrent elèctric als receptors, tant de corrent continu (CC) de manera directa, com de corrent altern (CA) mitjançant un inversor.