Extraescolars

vull ser enginyera

PROJECTE: “VULC SER ENGINYERA”

Els passats dies 14 d’Abril i 15 de Maig, alumnes d’E.S.O. del nostre centre, van realitzar uns quants tallers relacionats amb el projecte: “Vulc ser enginyera”, promoguts per l’Escola Politècnica Superior de la Universitat d’Alacant.

Dia 14 d’Abril de 2019

En la primera fase del projecte, el departament de Tecnologia vam anar amb 100 alumnes de 1ª,2 i 3r d’E.S.O. a veure tallers de la Politècnica d’Alacant, i unes xarrades per unes ponents molt motivadores per a les nostres alumnes.

Dia 15 de Maig de 2019

En una segona fase ens en vam anar 25 alumnes de 1r i 2n d’E.S.O a realitzar tallers en las enginyeries de Química, Robòtica, Telecomunicacions i Civil. Van ser molt interessants i tornarem els dies 11, 12 i 13 de Juny  a realitzar el Campus Engineering Girl 2019 a la Politècnica. Vos mantindrem informats.

Excursió Penyó d’Ifach

EXCURSIÓ AL PENYAL D’IFACH

Dilluns passat 13 de Maig, alumnes de 4t ESO de biologia i geologia junt amb alumnes d’Erasmus i els professors Alejandro Luaña i Gina Adán, van realitzar una excursión al penyal d’ifach a Calp, on van pujar pel túnel del penyal, per a més tard anar a menjar a la platja.

Teatre sobre micromasclismes i coeducació

TEATRE SOBRE MICROMASCLISMES Y COEDUCACIÓ

El passat 16 de Maig, alumnes de 4t de l’E.S.O. del nostre centre, van interpretar una obra de teatre sobre micromasclismes i coeducació als salons de la FICIA.

Jornades d’atletisme

JORNADES D’ATLETISME

La setmana passada, el nostre centre, l’IES La Torreta, va participar en les jornades d’atletisme promogudes per l’Excel·lentíssim Ajuntament d’Elda, competint contra altres centres de la localitat i on els nostres alumnes van aconseguir fer un merescut podium en diverses especialitats.

Viatge a Madrid

ALUMNES DE L’IES LA TORRETA VIATGEN A MADRID

La setmana passada, entre els dies 3 i 5 d’Abril, alumnes d’E.S.O., F.P. Bàsica i 1r de Batxillerat, junt amb diversos professors, van realitzar una visita a la capital d’Espanya. Durant la seua estada a Madrid, van visitar el Museu del Prado i el Parc del Retiro, van recórrer el Madrid dels Àustries, van fer el Tour de l’estadi Santiago Bernabéu, i van disfrutar del Musical de Billy Elliot i de les atraccions del Parc Warner.

Visita a la Universitat d’Alacant

VISITA A LA UNIVERSITAT D’ALACANT

L’alumnat de 2n de Batxillerat a realitzat una visita a la Universitat d’Alacant, visitant el campus i les instal·lacions, per a conéixer a fons la Universitat i les seues ensenyances disponibles.

Halloween a l’I.E.S. La Torreta

HALLOWEEN A L’I.E.S. LA TORRETA

El passat 31 d’octubre el departament d’anglés va fer entrega dels premis als treballs seleccionats en els diferents concursos programats per a la celebració d’Halloween, concurs de decoració de carabasses i graneres per a 1r i 2n ESO , i concurs d’històries de terror per a 4t ESO. A més l’alumnat de 4t ESO de l’optativa Competència Oral va preparar una gynkana per a l’alumnat de 1r ESO. La decoració del vestíbul la va realitzar el departament de plàstica amb els seus fantasmes i màscares penjolls, el departament d’anglés va col·laborar amb decoracions típiques d’Halloween.

Dia contra la violència de gènere

25 de novembre. Dia internacional contra la violència de gènere.

Amb motiu de la celebració d’este dia s’han realitzat en el centre distintes activitats. En les tutories, s’ha treballat la cançó d’Amaral Eixir corrent per a reflexionar sobre els maltractaments a la dona. L’alumnat de 1r Batxiller Científic, es va encarregar d’elaborar un panell on apareixien els noms de les víctimes per violència de gènere en este 2017. Durant el pati, alumnes de 2n ESO van llegir un manifest que prèviament havien treballat en l’assignatura de Valors ètics.

Un altre departament molt actiu a realitzar activitats ha sigut el de Plàstica que ha dissenyat una sèrie d’activitats dirigides a primer cicle de l’ESO, a fi de conscienciar alumnes i alumnes sobre este greu problema que patix el conjunt de la societat.

Estes activitats han sigut relacionades amb les unitats didàctiques de la programació donant-li un caràcter de projecte col·laboratiu i els resultats han sigut exposats en la decoració del hall d’entrada i distribuïdors, a manera de “instal·lació”; amb el missatge de la “no violència”; per a celebrar l’efemèrides. Els professors del departament implicats han sigut; Rafaela Miralles i Constantino Callat, els grups participants han sigut tots de 1r i 2n de l’ESO i alguns alumnes-as voluntaris de 3r, 4t de l’ESO i 1r BACH.

El projecte ha consistit en la creació d’un ambient reivindicatiu en el vestíbul central per mitjà de l’exposició dels treballs següents:

a) Confecció de flors de paper de periòdic i preparació de garlandes per a la seua exposició. “La flor com a símbol de la feminitat expressada en paper de premsa escrita, on una tragèdia queda convertida en trista notícia del día”

b) Preparació del lema “NI UNA MÉS NI UNA MENYS” com a missatge de la Instal·lació sobre la paret principal del vestíbul, així com una sèrie de mans impreses sobre paper de color violeta (icona de la no-violència contra la dona).

c) Venus de Milo amb corona de violetes i pitxer amb flors sobre pedestal.

d) Cartell de la celebració 25 DE NOVEMBRE com a portada del llibre que utilitzem habitualment per als esdeveniments.

e) Disseny i confecció de camises de paper de seda a grandària natural, en colors blanc, rosa i violeta. Este últim treball ha sigut triat pel que suposa el món de la confecció tèxtil en l’emancipació de la dona i les seues possibilitats laborals i per tant d’independència econòmica. Simbòlicament fa al·lusió a l’absència d’aquelles dones que van deixar la seua vida i treballs pendents, quedant les camises suspeses en l’espai i en el temps.

Amb totes estes activitats es pretén conscienciar l’alumnat d’este problema social present en moltes cases.