23 de Febrer: Promoció cicle agropecuària

Promoció del cicle de producció agropecuària

pexels-tim-mossholder-974314

DIMECRES 23 a les 12:00

al IES LA SERRANÍA

El Cicle de Producció Agropecuària s'ha creat amb vista a aconseguir d'una banda una major professionalització del sector, una actualització en noves tecnologies i en la formació de tècnics capaços de contribuir al desenvolupament tant de l'activitat agrària com ramadera.

Des de l'IES La Serranía abastem aquest projecte ambiciós, de consolidació de la formació agrària a la comarca adaptant el procés d'aprenentatge a les necessitats d'una banda dels alumnes i alumnes que es matriculen i per un altre a les necessitats de les empreses agropecuàries en qualificació dels seus treballadors i treballadores.

S'ha dissenyat el cicle amb un enfocament pràctica en el qual es combinen activitats diverses d'aula, pràctiques en les instal·lacions exteriors del centre (taller i hort) i visites professionals que ajuden a conéixer la realitat del sector agrari de la comarca.

Durant aquest curs els mòduls formatius s'estan basant en projectes d'aula com ara el compostatge, l'hort o els cultius hidropònics.

Es treballa amb Aules, plataforma de treball en línia, que permet que alumnes/as que falten a algunes sessions per motius laborals puguen seguir el desenvolupament del curs sense massa inconvenients.

El cicle té una duració de 2 cursos, i en els últims mesos del segon curs els alumnes i alumnes del mateix realitzen pràctiques en empreses del sector que completen la seua formació tècnica. És una bona oportunitat per a connectar les necessitats empresarials amb les acadèmiques i així aconseguir una major inserció laboral.

PRIMERA PART. LA SERRANÍA I EL SECTOR AGRARI

• La Serranía com una comarca agrícola que vertebra el territori i que assentisca a la població.
  • Aquest Cicle Formatiu de Formació Professional de la família agrària secunda.
    • Un sector que necessita professionalitzar-se
    • Un Sector que necessita estar actualitzat

SEGONA PART. EL CICLE DE PRODUCCIÓ AGRÀRIA EN L'IES LA SERRANÍA

• El cicle de Producció agropecuària en l'IES La Serranía. 2 cursos
    • Cicle de recent creació
    • Enfocament pràctic i professional orientat a donar suport a les necessitats professionals que cada alumne o alumna plantege.
    • Atenció personalitzada de cada alumne o alumna
    • Desenvolupament dels mòduls basats en projectes d'aula
    • Dinàmiques que combinen la pràctica amb l'aprenentatge de conceptes i matèries necessàries per al desenvolupament professional
    • Es treballa en Aules, la qual cosa permet que alumnes/as que falten a algunes sessions per motius laborals puguen seguir el desenvolupament del curs sense massa inconvenients.
    • Visites professionals per a conéixer la realitat del sector agrari de la comarca: Vivers, Cooperatives, Granges, Plantacions, Xarxes de reg...
  • Què s'aprendrà durant els dos anys?
  • Mòduls de cada curs
  • Pràctiques en empresa (FCT)
  • Eixides professionals:
    • Treballs per als quals forma
    • Millora dels coneixements de treballadors agrícoles
  • S'obri prompte el període de preinscripcions per al cicle, les quals són necessàries per a mantindre la continuïtat del cicle

.