Visita instal·lació ramadera

Visita a una instal·lació ramadera

ganadera

Hui ens hem desplaçat fins a Alcublas amb els alumnes de 1o del Cicle de Producció Agropecuària on ens espera José Miguel en la seua instal·lació ramadera. Aquest ramader d'Alcublas, al costat de dos més, van fer realitat el projecte “A pas Lent”, que aposta per la sostenibilitat i els beneficis socials i ambientals que aporta la ramaderia extensiva. Aquest projecte compta amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Alcublas i la cooperativa “Som Alimentació” de València.

Aquesta iniciativa posa en valor l'ofici dels pastors i la seua funció en la gestió del medi rural i la prevenció d'incendis  forestals. Tot això, amb la finalitat de proporcionar al consumidor productes d'alta qualitat a un preu just per al consumidor, a través dels canals curts de comercialització, basats en la relació de confiança entre productors i consumidors.

En les seues instal·lacions, José Miguel i Arsenio ens han explicat la rutina diària del seu treball, que requereix de molta dedicació, coneixement de l'entorn i amor pels animals, ja que controlar 1.500 ovelles i cabres no és una tasca senzilla.
Amb el nostre alumnat i els ramaders es va crear un lloc idoni per a reflexionar sobre la problemàtica ramadera i els sistemes d'explotació intensius que predominen en l'actualitat.

A ells volem agrair-los el tracte i amabilitat que ens han brindat i tot el que hem aprés d'ells.

.