OPTATIVES 2n BATXILLERAT

OPTATIVAQUIN DEPARTAMENT LA IMPARTIX?DE QUÈ TRACTA? QUÈ APRENDRÉ?
ACT. FÍSICA, SALUT I DESENVOLUPAMENT PERSONALEDUCACIÓ FÍSICAL’assignatura d’Educació Física és una de les més importants dins del sistema educatiu, ja que proporciona una formació integral en diversos aspectes com la salut, el benestar, la sociabilitat i l’esport. El seu objectiu principal és promoure l’activitat física, el desenvolupament d’habilitats i destreses motrius, i fomentar l’interés per mantindre un estil de vida sa.   L’Educació Física ajuda als estudiants a millorar la seua condició física, coordinació, equilibri i resistència, contribuint a previndre malalties importants com l’obesitat, la diabetis i malalties cardiovasculars. A més, a través de la pràctica esportiva, els alumnes aprenen valors importants com el treball en equip, el respecte cap als altres i l’esforç i dedicació per a aconseguir una meta. L’assignatura d’Educació Física també proporciona una oportunitat única per a la interacció social, on els estudiants poden desenvolupar habilitats socials com la comunicació, l’empatia i la cooperació, millorant les seues relacions interpersonals i la seua capacitat de treballar en equip.
FRANCÉS Francés  FRANCÉS, SEGONA LLENGUA ESTRANGERA.pdf  
FONAMENTS ARTÍSTICSGeografia i HistòriaLa matèria de Fonaments artístics s’impartix en 2n de Batxillerat i, encara que és una matèria pròpia del Batxillerat artístic, es vertebra tenint en compte els continguts d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual i les matèries de Ciències Socials d’Educació Secundària Obligatòria, al mateix temps que es relaciona de manera estreta amb una altra matèria optativa del mateix curs, Història de l’Art.
A través d’esta matèria, l’alumnat identificarà i analitzarà les obres més rellevants des de la història antiga fins a la contemporaneïtat, contemplant les diverses disciplines. S’estructura entorn de l’anàlisi de produccions artístiques al llarg de la història, el coneixement de metodologies, ferramentes i procediments i l’adquisició d’una consciència sensible i de respecte cap al patrimoni artístic i la cultura visual.
Els sabers treballats al llarg del curs són el concepte d’art, les diferents formes de representació de la realitat a través de diferents moviments artístics, la tradició grecoromana, alguns moviments artístics que destaquen pel seu vessant expressiu, les influències de la naturalesa en l’art, la importància de l’art en la societat i en la comunicació i les metodologies i anàlisis de l’art.
La matèria de Fonaments artístics pondera en titulacions universitàries com a Belles Arts, Conservació i Restauració de béns culturals, Disseny i Tecnologies creatives, així com en aquelles filologies i altres titulacions de traducció i interpretació i en moltes altres de la branca d’Humanitats i Ciències Socials.
GEOLOGIA I CIÈNCIES AMBIENTALSBiologia i Geologia La matèria té com a eix vertebrador la interacció entre el medi ambient terrestre i les activitats de la humanitat. S’estudien els sistemes terrestres que configuren el nostre medi ambient (geosfera, hidrosfera, atmosfera i biosfera), els recursos que usem, els impactes provocats per l’activitat de l’ésser humà i les mesures i propostes per a fer front a diverses problemàtiques ambientals. Per tant, eixa matèria contribuïx a l’establiment d’una gestió sostenible del nostre planeta que integre el desenvolupament humà i la preservació del medi ambient.
GESTIÓ DE PROJECTES D’EMPRENEDORIAEconomiaSents curiositat per l’emprenedoria i la innovació? Tens alguna idea que penses que podria emportar-se a la pràctica?  En esta matèria crearàs un projecte d’emprenedoria social que podràs presentar en concursos i competicions escolars. A més, podràs donar respostes a preguntes molt útils per al teu futur; quins impostos has de pagar? o com gestionar de manera eficient les teues finances? entre moltes altres.
PROGRAMACIÓ, XARXES I SISTEMES INFORMÀTICS IIInformàticaS’ampliaran tots els coneixements vistos en l’assignatura de Programació, xarxes i sistemes informàtics I. S’aprofundirà en la programació informàtica, que ens ajuda a desenvolupar una sèrie de competències necessàries en la nostra societat i que ja estan sent molt demandades i valorades en el mercat laboral actual i del futur el que vivim.
PSICOLOGIAFilosofiaTaller de psicologia Vols millorar la teua salut mental? Conéixer com funciona la teua ment? Com controlar l’ansietat i l’estrés? Investigarem sobre problemes biosicosociales com la salut mental, l’ansietat ,l’estrés, la depressió, l’autoestima, etc. Visitarem centres de la localitat relacionats amb la salut mental, la discapacitat i la infància per a conéixer de manera pràctica l’aprés.  
TECNOLOGIA I ENGINYERIA IITecnologiaLa matèria de Tecnologia i Enginyeria II s’articula entorn de sis blocs de sabers bàsics. El bloc «Projectes de recerca i desenvolupament» se centra en la metodologia de projectes, dirigida a la ideació i creació de productes, així com el seu cicle de vida. El bloc «Materials i fabricació» aborda els criteris de selecció de materials i les tècniques més apropiades per a la seua transformació i elaboració de solucions tecnològiques sostenibles. Els blocs «Sistemes mecànics» i «Sistemes elèctrics i electrònics» fan referència a elements, mecanismes i sistemes que puguen servir de base per a la realització de projectes o ideació de solucions tècniques. El bloc «Sistemes informàtics» presenta sabers relacionats amb la informàtica, com la programació textual i les tecnologies emergents, per a la seua aplicació a projectes tècnics. El bloc «Sistemes automàtics» aborda l’actualització de sistemes tècnics per al seu control automàtic mitjançant simulació o muntatge, contemplant a més les potencialitats que oferixen les tecnologies emergents en sistemes de control. El bloc «Tecnologia sostenible» aporta a l’alumnat una visió de la matèria alineada amb algunes metes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
L’alumnat desenvoluparà projectes on puga aplicar els seus coneixements i destreses per a donar solució a una necessitat concreta.
TREBALL EXPERIMENTAL EN FÍSICA I QUÍMICAFísica i Química Estàs fart/a d’aprendre fórmules i teoria sense poder posar-les en pràctica?
T’agradaria poder experimentar amb allò que se t’explica en classe i et resulta difícil de visualitzar?
Vols comprovar per què ocorren les coses?
Perquè ara tens la solució, en esta assignatura:
Coneixeràs el maneig dels equips i instrumental específic de laboratori amb el qual es duen a terme totes les preparacions i mesuraments de magnituds físiques i químiques, així com les tècniques experimentals més habituals.
Dissenyaràs experiments que permeten determinar les propietats i composició d’una substància concreta, o l’efecte que té un determinat factor sobre sobre la velocitat en un sistema específic, entre altres objectius concrets
Aprendràs a analitzar de manera crítica, tant qualitativa com quantitativament, els resultats obtinguts experimentalment en el laboratori, de tal forma que es puguen obtindre conclusions correctes amb rigor i fonament
Comprovaràs de manera pràctica i activa els conceptes, principis i lleis apresos de manera teòrica en les classes de física i química en primer curs i l’impartit en segon.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies