RETORN AMB ALUMNAT A CHANTILLY-LAMORLAYE

Per Reme Navarro, Abraham Marco i alumnat de Francés de 4ºESO

La vinculació de l’IES La Mola amb Lamorlaye, ciutat al nord de París pertanyent al departament de l’Oise, va nàixer en 2021 amb la realització d’un job shadowing (estada d’observació) al novembre d’eixe any gràcies a la cooperació amb la nostra amfitriona Ana Martínez, noveldense establida en Chantilly i professora d’Español. El curs següent, al febrer de 2023, ens visitaria ella acompanyada d’un grup d’estudiants de Formació Professional de l’especialitat de Restauració, retornant-los la seua generosa acollida prèvia. No obstant això, la nostra connexió tenia programat un pas més, avançant en la internacionalització de La Mola, que s’ha pogut dur a terme este mes d’abril. Concretament, els nostres companys Reme Navarro, del Departament de Tecnologia, i Abraham Marco, del de Geografia i Història, han visitat de nou el Collège Françoise Dolto de Lamorlaye, però esta vegada acompanyant al nostre alumnat de 4ºESO que cursa Llengua estrangera: Francés.

El centre amfitrió, una escola de secundària en la qual l’alumnat estudia tant Espanyol com Alemany com llengües estrangeres, a més de l’Anglés, els ha acollit en les seues classes durant la setmana del 15 al 19 d’abril. Durant este període lectiu els nostres docents i alumnat han pogut assistir a classes de diferents grups i nivells de secundària, descobrint amb detall les característiques del sistema educatiu francés, comparant les pràctiques docents i les estratègies metodològiques emprades pel professorat amfitrió en matèries com a Matemàtiques, Física i Química, Geografia i Història, Tecnologia o Francés, entre altres. Així mateix, han gaudit de la vida escolar, compartint els patis i temps d’esbarjo, així com el menjador escolar. Esta experiència ha permés al nostre alumnat de Francés utilitzar l’idioma en el seu dia a dia, realitzant una immersió lingüística que s’ha complementat amb activitats de la vida quotidiana com utilitzar diferents transports públics; comprar en supermercats, forns o en una Farmàcia; o fer alguna cosa de turisme, podent visitar breument les ciutats de París o Compiègne (on es va firmar l’armistici de la Primera Guerra Mundial i en la qual van visitar un Memorial d’un Camp d’Internament Nazi de la Segona Guerra Mundial).

En paraules de Reme Navarro esta experiència marcarà la vida del nostre alumnat perquè els ha donat una oportunitat enorme d’aprenentatge i per a desenvolupar autonomia i maduresa.

Considerant l’anterior, afirmem que l’Equip Erasmus+ de La Mola continua complint amb els objectius marcats i ha consolidat una xarxa de connexions europees que oferixen importants oportunitats del nostre alumnat en l’aprenentatge de llengües estrangeres i el desenvolupament competencial per al segle XXI. De fet, ja se’ns ha proposat realitzar un intercanvi d’alumnat per a l’any vinent acadèmic, per la qual cosa és esperable que la connexió amb Chantilly-Lamorlaye es mantinga en el temps.