INSTRUCCIONS PER A LA SOL·LICITUD D’UN TÍTOL

EL PROCÉS TÉ 4 PASSOS

  1. Abone taxes del títol
  2. Emplenar el document de “Sol·licitud de títol”
  3. Abone taxes per certificacions
  4. Enviar la documentació a la nostra secretaria

NOTA:L’alumnat que estiga EXEMPT DE PAGAMENT per ser Família Nombrosa o Monoparental Especial/ Grau de discapacitat superior al 33%, no ha de realitzar el pas 1 i 3; però ha d’enviar el document vigent que li dona dret a l’exempció.

MOLT IMPORTANT: l’alumnat que quan finalitza els seus estudis només compta amb passaport NO pot sol·licitar un títol; quan obtinga un NIF/NIE/Permís de residència/Visat d’estudis, ha de realitzar este procés posant-se en contacte, prèviament, amb la nostra secretaria.

  1. ABONAMENT DE LES TAXES DEL TÍTOL

Pàgina inicial: Selecciona “Taxes per expedició de títols”

Segona pàgina:

Selecciona el tipus de títol que sol·licita.

  • Batxillerat
  • Tècnic (Grau Mitjà)
  • Tècnic superior (Grau Superior)

ULL: No ho confonga amb “Duplicat”

Tercera pàgina:

En “Òrgan gestor” selecciona en la pestanya i selecciona “INSTITUTS DE VALÈNCIA”

Selecciona el “tipus de matrícula”, segons el cas. Si existix dret a qualsevol bonificació haurà d’adjuntar el document vigent que l’acredita: Famílies nombroses, discapacitat del sol·licitant,…

Quarta pàgina:

En la pàgina “GENERACIÓ DE MODELS” de l’Agència Tributària Valenciana apareix el document 046.

Els únics camps obligatoris són NIF/NIE i ‘Cognoms-Nom’.

Si vosté només té passaport, utilitze el NIF/NIE d’un familiar i en ‘Cognoms-Nom’ pose el del / de l’alumne/a.

Seleccione “Acceptar” (fletxa verda)

Després de seleccionar un “reCAPTCHA – No soc un robot” s’obri una finestra amb el document que pot descarregar, imprimir, guardar…

ARA TÉ DOS OPCIONS…

Pot descarregar i imprimir i abonar la taxa en una entitat bancària col·laboradora (estan indicades en la part inferior del document 046). En este cas ha de presentar en secretaria el justificant del pagament en el banc (tiquet del caixer, segell de finestreta,…)

O bé…

Després de seleccionar “Tancar” apareix la finestra amb núm. de document i l’opció “Pagar”.

Si selecciona “Pagar” s’obri una pàgina en la qual pot realitzar el pagament introduint les dades de la seua targeta.

Seguisca les indicacions i realitze el pagament.

Es descarregarà un document justificant de l’abonament.

Eixe justificant és el que ha de presentar en la nostra secretaria.

2. EMPLENAR EL DOCUMENT DE “SOL·LICITUD DE TÍTOL”

S’obri un document autorrellenable:

Posa les teues dades personals.

En Dades del Centre escriu:

Centre: IES JUAN DE GARAY

Codi: 46012963 Municipi: VALÈNCIA

En ‘Estudis cursats…’ escriu:

En ‘Pla d’estudis’: LOMLOE (Batxillerat) / LOE (FP)

Nivell: Batxillerat / Grau Mitjà / Grau Superior (segons el qual corresponga)

Denominació: Batxillerat Ciències / Batxillerat CC.SS i Humanitats / SMR / AGAFAR / DAW (Segons el qual corresponga)

Nota Mitjana: Si no la coneixes en el moment d’emplenar este document, no et preocupes, la posarem nosaltres.

En Data i Curs de superació d’estudis i de la prova indica mes i any. Exemple: JUNY 2024.

En ‘És una sol·licitud de duplicat’: En este cas és ‘No’. En els camps següents no has d’indicar res.

En ‘Pagament de Taxes’ escriu:

En ‘Ha d’abonar taxa’: Si (Ordinària i Família Nombrosa o monoparental General)

No (Només Família Nombrosa o monoparental Especial o abonament per discapacitat superior al 33%)

Després assenyala quin tipus de bonificació has aplicat.

L’import i la data en el qual vas fer l’abonament. Els que estan exempts de pagament, posaran ‘0’ i no han d’incloure cap data d’abonament.

Només et falta incloure la data en la qual estàs emplenat el document i en Firma posa el teu número de NIF/NIE

Guarda el document en la teua ordenadora/tauleta/mòbil,…

3. ABONAMENT DE TAXES PER CERTIFICACIONS

Accedix, de nou, al “Botó d’accés al pagament de Taxes”

En la pàgina inicial selecciona “Taxes per servicis administratius (Instituts)”

En la segona pàgina selecciona “Certificació Acadèmica”

La resta del procés és igual al que es descriu en l’abonament de la “Taxa del Títol”

4. DOCUMENTACIÓ QUE HAS D’ENVIAR A L’INSTITUT

  • Prepara els següents documents:
    a) Documents justificatius de l’abonament de la Taxa del Títol i de la Taxa de Certificació.
    b) Document d’identitat vigent
    c) Document de la Sol·licitud del Títol
    d) Els que hagen abonat les taxes amb bonificació, el document vigent que justifica eixe fet.
  • Envia-ho per email a 46012963.secretaria@edu.gva.es
  • En ‘Assumpte’ escriu:

TÍTOL (en majúscules) + BACH/SMR/AGAFAR/DAW (el que corresponga) + Nom i cognoms.

Exemple: TÍTOL SMR Juan López López.

  • Rebràs una resposta al correu que ens has enviat en la que t’indicarem si tot està
    correcte o si s’ha observat alguna circumstància que hages d’esmenar.
  • En breu et citarem perquè arreplegues el certificat de la finalització dels teus estudis. No es
    pot enviar per correu electrònic ja que es tracta d’un document oficial amb segell i firmes.
  • Juntament amb el certificat has d’adjuntar i/o engrapar el justificant de l’abonament de la taxa del títol o
    els documents d’exempció del pagament. Això justifica que estàs en possessió del títol fins que el
    rebes físicament Quan ho rebràs? En un termini que varia entre un i dos anys, rebràs un
    correu electrònic en el qual et citarem per a arreplegar el teu títol en la nostra secretaria.
    Guarda este certificat i el justificant, te’l sol·licitarà la Universitat quan et matricules o bé
    ho pot sol·licitar una institució o empresa.
    Si, per alguna raó, et demanen que entregues el certificat original (continuar altres estudis, per
    exemple); fes-ho… Pots tornar per la nostra secretaria i sol·licitar un nou certificat