Premi Nacional d’Educació Vicente Ferrer al Desenvolupament

L’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID) ha entregat  el Premi Nacional d’Educació per al Desenvolupament Vicente Ferrer al nostre centre IES Josep Segrelles pel projecte presentat pel Departament de Serveis Socioculturals i a la Comunitat ” No calles, alça la veu”,projecte realitzat amb  la metodologia d´Aprenentatge Servei ,  dut a terme per les professores Lourdes Espi i Inma Palop.

Aquest departament porta com a eix vertebrador de les seues metodologies l´ApS.

El premi ha sigut reconegut pel Ministeri d´Exterior i Cooperació aixi com pel Minsteri d´Educació i Formació Professional.

El projecte ha sigut realitzat de manera cooperativa entre l´alumnat  del primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Atenció a Persones en Situació de Dependència, la ONGD Farmamundi i la Fundació trèvol amb els i les  joves que estàn al centre Ocupacional, ubicat en Albaida. Va tindre per objecte el desenvolupament d’activitats per a fomentar el desenvolupament d’habilitats socials, gestió emocional i suport socioafectiu, a més de treballar aspectes lligats al assetjament, discriminació cap a les persones amb diversitat funcional, o cap aquells o aquelles persones o alumnat , que la societat etiqueta de “diferents”

El desenvolupament del projecte “No calles: alça la veu” te com a objectiu anar contra l’assetjament escolar, per a garantir la plena inclusió i visibilització de les persones amb diversitat funcional en la societat i l’àmbit educatiu.Entre les diferents activitats realitzades van fer una pintada al pati amés diferents activitats a tot el centre respecte al “Bullying”. Es va dur a terme el curs escolar 2022-23.