Projecte Agrupacions de centres educatius

“Cuidem El nostre Futur” (CNF)

Novetats

#Ací disposareu de les últimes notícies sobre el projecte.

CONCURS LITERARI: “Com imagines el planeta Terra en el futur?”

Compta amb 3 categories:

• De 3 a 8 anys, han de realitzar un dibuix que responga a la pregunta plantejada. Pot ser un dibuix individual o col·lectiu.
  • De 8 a 12 anys, han de realitzar un conte en foli manuscrit 2 a 4 folis d’extensió. En això s’inclou la portada i algun dibuix que vulguen incloure.
  • A partir de 12 anys, el conte pot estar escrit a ordinador (en lletra arial grandària 12) o pot ser manuscrit, de 4 a 7 folis. En això s’inclou la portada i algun dibuix que vulguen incloure.

Requisits: Portada amb pseudònim, edat, col·legi al qual està associat el lliurament i títol de l’obra (nom real de la persona/ grup en l’última pàgina). Les fulles han d’estar numerades. Només es pot escriure un conte o fer un dibuix per persona/grup.

Les obres guanyadores es publicaran en este apartat i el termini de lliurament màxim: 4 de desembre.

Lliurament de premis 11 de desembre.

On entregue el meu treball per a poder participar? Cada centre educatiu tindrà un professor encarregat d’arreplegar els treballs, consultar en els col·legis o l’institut.

Curs 2023-2024

Durant este curs 23-24, l’alumnat de 2n de l’ESO ha participat en el Projecte Agrupacions de Centres Educatius. Al costat de dos altres centres del país, l’IES Galileu Galilei (Alcorcón) i el IESO Harévolar (Guadalajara), hem dut a terme diferents accions dirigides a un mateix objectiu, cuidar el nostre futur.

Des de l’IES Jérica-Viver ens hem encarregat de conéixer i proposar mesures per a “cuidar el nostre entorn”. Sota este lema, s’han realitzat diferents activitats que han ajudat el nostre alumnat a conéixer i proposar xicotetes accions que permeten millorar el nostre dia a dia.

On he de tirar un brick de llet? I el paper d’alumini? I els tovallons bruts? Segur que alguna vegada t’has plantejat alguna d’estes preguntes. Perquè així va ser com nosaltres comencem el curs, aprenent a reciclar. Vam fer diferents activitats per a saber com classificar els diferents residus i, a més, vam tindre l’oportunitat de visitar els punts nets mòbils, tant de Jérica com de Viver, així com de conéixer el funcionament de la Cooperativa de Viver.

A la fi de la segona avaluació decidim presentar-nos al concuros Què fem amb el fem?, organitzat per la Càtedra Reciplasa. Encara que (ull spoiler!) no guanyem, el resultat del nostre projecte va ser de primera categoria. Juntament amb la Comissió de Medi Ambient, amb la qual hem col·laborat durant tot el curs en moltes de les accions realitzades, escrivim un conte infantil per a ensenyar als més xicotets a reciclar en l’àmbit escolar. A més, ho il·lustrem mitjançant la tècnica artística del collage usant retallades de revistes velles. I per si això no fora ja una gran faena, decidim adaptar el nostre conte per a les persones amb dificultats visuals traduint-lo al braille i afegint elements tàctils als dibuixos.

Finalment, a final de curs organitzem un mercat ambulant solidari en el qual vam vendre un poc de tot: roba, material escolar, complements, llibres, discos, etc. Aconseguim recaptar 210€. Però, per a què? D’entre totes les associacions proposades, vam triar Oriwa, una associació de la zona dedicada principalment a cura del nostre entorn natural, posant especial èmfasi en la reforestació del territori afectat per l’incendi d’agost de 2022.

Ai! Se’ns oblidava… També hem tingut dos trobades presencials amb els altres dos centres. L’IES Galileu Galilei va ser l’amfitrió de la mobilitat a Àvila. Vam poder gaudir de tallers i activitats amb l’objectiu de cuidar-nos a nosaltres mateixos.

Al juny vam ser nosaltres els qui vam tindre l’oportunitat d’exercir d’amfitrions. Realitzem tallers de cianotípia i polseres amb samarretes velles, ensenyem el nostre centre educatius i gaudim d’activitats preparades pel Cicle  de Grau Mitjà d’Emergències i Protecció Civil.

I això encara no ha acabat!

Curs 2024-2025

En este curs 2024-2025 hem decidit que no era suficient amb realitzar accions per a conscienciar de la necessitat de cuidar el medi ambient dins de l’IES Jérica-Viver i hem pres la decisió de posar-nos a la feina i treballar amb els més xicotets de la nostra zona. Per a això desenrotllarem un projecte comú amb els col·legis de Jérica i Viver que ens permeta crear xicotets aliats en la lluita per cuidar el nostre futur. La idea és realitzar un Aprenentatge Servici (ApS) en el qual nosaltres ens convertim en els guies de l’alumnat dels col·legis cap al canvi. Cada trimestre durem a terme diferents iniciatives i projectes, estigueu atents que us sorprendran!

Per a anar obrint boca hem decidit convocar un concurs literari en el qual pot participar qualsevol persona de 3 a 95 anys que viva en l’Alt Palància entorn del tema: “Com imagines el planeta Terra en el futur?”.

Compta amb 3 categories:

Lliurament de premis 11 de desembre.