Subvencions FP cuso 2023 – 2024
Llistat provisional d’ajudes concedides i denegades
Constituïda i reunida la Comissió de Valoració de les sol·licituds d’ajuda a l’alumnat que cursa Formació Professional en centres educatius sostinguts amb fons públics en el curs 2023 – 2024, de la convocatòria corresponent a la Resolució de 17 de maig de 2024, de la Direcció General de Formació Professional (DOGV núm. 9854/22.05.2024), es publiquen els llistats provisionals d’ajudes concedides i denegades.
D’acord amb l’apartat 9.8 de la convocatòria, les persones interessades tindran un termini de 3 dies hàbils per a les reclamacions, que resoldrà el centre com tramitador de les sol·licituds.
No es pot acceptar documentació addicional ni considerar fets nous i/o diferents als que es van tindre en compte en el moment de la sol·licitud.
Baremació de sol·licituds
Per a la baremació de les sol·licituds s’ha tingut en compte en Article 6. Puntuació i ordenació de les sol·licituds admeses. de l’ORDE 5/2023, de 14 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació, per la qual s’establixen les bases per a la concessió de subvencions a alumnat que curse Formació Professional en centres educatius sostinguts amb fons públics.
Per al càlcul de la distància entre el centre educatiu i el domicili habitual o l’empresa de les FCT, s’ha considerat la trajectòria de la calculadora de la Comissió Europea per a les mobilitats d’Erasmus.
S’ha publicat la RESOLUCIÓ de 17 de maig de 2024, de la Direcció General de Formació Professional, per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a alumnat que curse Formació Professional en 2023-2024 en centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.
Termini, forma i lloc de presentació de sol·licituds
Termini de sol·licitud: del 25 de maig al 5 de juny.
Es presentarà una única sol·licitud per cada persona, en la modalitat que considere més beneficiosa al seu interés.
S’entregarà en consergeria, en horari de vesprades, o en secretaria, en horari de demà.
Documentació a presentar:
- Model de sol·licitud per a la modalitat desitjada.
- Fotocòpia del DNI.
- En el cas d’alumnat que, durant el curs acadèmic, residisca fora del seu domicili habitual o familiar per raons de proximitat al centre docent, haurà d’acreditar fefaentment tal circumstància mitjançant contracte de lloguer, juntament amb gastos de residència i certificat d’empadronament superior a tres mesos de validesa.
Models de sol·licitud
L’alumnat que estiga cursant l’any acadèmic 2023-24 alguna dels ensenyaments contemplats en esta convocatòria podrà optar a les subvencions per una d’estes modalitats:
- Modalitat de Formació Professional Dual en administracions públiques. Estan destinades a proporcionar una ajuda a l’alumnat que combine l’activitat formativa en el centre educatiu amb l’activitat en un centre de treball mitjançant el model de Formació Professional Dual en les Administracions Públiques del sector públic estatal, autonòmic, local o en universitats, així com ens autònoms.
- Modalitat de Formació en empreses allunyades del centre educatiu, Dual o Formació en Centres de Treball (FCT). Estan destinades a proporcionar una ajuda a l’alumnat per a realitzar la Formació Professional Dual en empreses de la Comunitat Valenciana o de la resta de l’Estat, una vegada acreditada la necessitat de desplaçament per a adquirir les competències predeterminades en el lloc formatiu.
- Modalitat de desplaçament. Estan destinades a sufragar totalment o parcialment els gastos derivats de residència, transport i manutenció d’alumnat que curse cicles de Formació Professional en centres allunyats de la seua residència habitual. Es consideraran els gastos de transport urbà o interurbà diari entre el domicili habitual i el centre educatiu, així com els de manutenció associats.
Quanties de les subvencions
Es concediran els següents imports per persona beneficiària, segons la modalitat d’ajuda sol·licitada:
- Dual en administracions públiques: 1.300 €
- Formació en empreses: 400 €
- Desplaçament: 1.200 €
Les ajudes es concediran per orde de prelació fins a esgotar el límit de crèdit disponible.
En el cas que el crèdit consignat fora suficient per a atendre el nombre de sol·licituds admeses, no serà necessari fixar un orde
de prelació entre les sol·licituds presentades que reunisquen els requisits establits, conforme a l’article 55 del Reglament de la Llei general
de subvencions.
En cas de no esgotar el crèdit disponible, l’excedent es prorratejarà entre els beneficiaris, amb un límit de concessió de fins al 50%
de les quantitats per beneficiari establides en l’apartat 1 anterior.
Requisits per a sol·licitar la subvenció i manera d’acreditar-los
Per a ser beneficiari o beneficiària d’estes ajudes, s’haurà de complir els requisits següents:
- Presentar la sol·licitud i documentació requerides en la forma i termini que es determinen en les corresponents convocatòries.
- Ser espanyol o posseir la nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea. En el cas de ciutadans de la Unió Europea o dels seus familiars, beneficiaris dels drets de lliure circulació i residència, es requerirà la condició de residents permanents o que acrediten ser treballadors per compte propi o alié.
En el supòsit d’estrangers no comunitaris, s’aplicarà el que es disposa en la normativa sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social.
Qualsevol persona sol·licitant ha de tindre el DNI o NIE en vigor en el moment de presentar la sol·licitud i documentació pertinents. - Ser resident en la Comunitat Valenciana.
- Cursar l’any de la convocatòria algun dels estudis de Formació Professional objecte d’esta orde en centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.
Addicionalment s’han de reunir també els següents requisits específics, segons la modalitat d’ajuda:
- Dual en Administracions Públiques. Es desenvoluparà la formació Dual en Administracions Públiques del sector públic estatal, autonòmic, local o en universitats, així com ens autònoms. L’alumnat matriculat en centres públics no aportarà la documentació que acredite el compliment d’estos requisits, per disposar el centre receptor de sol·licituds de la informació necessària. Excepcionalment, si el centre educatiu no disposara d’algun document indispensable, podrà sol·licitar la seua aportació a l’interessat o interessada.
- Formació en empreses. Es desenvoluparà la formació en empreses, siga Dual o el mòdul de FCT, en empreses de la Comunitat Valenciana o de la resta de l’Estat, amb un mínim de 100 hores. La distància mínima exigible entre el centre docent i el centre de treball serà 14 km. L’alumnat matriculat en centres públics no aportarà la documentació que acredite el compliment d’estos requisits, per disposar de la informació necessària el centre receptor de sol·licituds. Excepcionalment, si el centre educatiu no disposara d’algun document indispensable, podrà sol·licitar la seua aportació a l’interessat o interessada.
- Desplaçament. Cursar els estudis d’FP en un centre docent allunyat de la residència habitual almenys 14 km. L’alumnat acreditarà la matrícula i la residència habitual que donen lloc a l’ajuda. Com a residència habitual, s’entendrà la que conste en ITACA, llevat que l’alumnat acredite una diferent, i en este cas es justificarà i actualitzarà en ITACA degudament. En el cas d’alumnat que, durant el curs acadèmic, residisca fora del seu domicili habitual o familiar per raons de proximitat al centre docent, haurà d’acreditar fefaentment tal circumstància mitjançant contracte de lloguer, juntament amb gastos de residència i certificat d’empadronament superior a tres mesos de validesa. En estos casos, a l’efecte de baremació, es considerarà la distància entre el domicili habitual o familiar en el qual residisca fora del període acadèmic, i el centre docent. Les persones matriculades en centres públics no hauran d’acreditar la matrícula, per disposar de la informació. Excepcionalment, si el centre educatiu no disposara d’algun document indispensable, podrà sol·licitar la seua aportació a l’interessat o interessada.