CURES AUXILIARS D’INFERMERIA

Els i les tècnics en cures auxiliars d’infermeria proporcionen cures auxiliars al o a la pacient i actuen sobre les condicions sanitàries del seu entorn com a membres d’un equip d’infermeria en els centres sanitaris d’atenció especialitzada i d’atenció primària.

El cicle formatiu de cures auxiliars d’infermeria d’aquest centre prepara i capacita als alumnes per treballar en centres sanitaris i proporcionar cures als pacients.

En el cicle formatiu de cures auxiliars d’infermeria, l’alumne aprendrà a ser competent proporcionant cures auxiliars al pacient i actuar sobre les condicions sanitàries del seu entorn: Com a membre d’un equip d’infermeria en els centres sanitaris d’atenció especialitzada i d’atenció primària, sota la dependència del diplomat d’infermeria o si escau, i també, com a membre d’un equip de salut en l’assistència derivada de la pràctica de l’exercici liberal, sota la supervisió corresponent.

Una vegada finalitzat el cicle de cures auxiliars d’infermeria, podràs entrar al món laboral amb l’ajuda de la nostra borsa de treball, o encaminar-te cap a altres estudis de grau superior.

El curs s’imparteix en un any i s’imparteixen assignatures de caràcter obligatori en les que es combina la teoria amb la formació pràctica.El segon curs està confeccionat per realitzar la Formació a Centres de Treball (FCT).

El principal objectiu del cicle formatiu de grau mitjà de Cures Auxiliars d’Infermeria, concertat a Barcelona, és proporcionar els coneixements i habilitats imprescindibles per tal de dur a terme tasques relacionades amb la feina d’auxiliar d’infermeria, a més dels següents objectius de formació:

• Controlar les condicions sanitàries de l’entorn i del material o instrumental sanitari.
  • Dur a terme tasques que impliquen l’ús d’instrumental d’equips de salut bucodental.

Les pràctiques d’empresa fan la familiarització amb l’entorn laboral i l’adquisició d’experiència professional en una de les empreses i institucions que col·laboren amb el centre.

Després de finalitzar els estudis, la borsa de treball continua donant suport a l’alumnat i els proporciona opcions laborals adaptades als seus perfils com a professionals. Les relacions escola-empresa també permeten que el centre es mantingui en contacte amb el mercat laboral i utilitzi l’experiència de la realitat professional per adaptar-ne el contingut formatiu a les tendències del mercat i les necessitats educatives actuals.

On podrás treballar?

Podràs treballar com a tècnic auxiliar en infermeria, en atenció primària o domiciliària i en unitats especials i de salut mental. Podràs exercir a hospitals, consultes mèdiques, geriàtrics i centres d’atenció sociosanitària d’entitats públiques o privades.

Requisits

Ser major de 16 anys. Estar en possessió del títol d’ESO, Graduat Escolar o equivalent (homologat a Espanya). Haver superat el curs de formació específic per a l’accés als cicles de grau mitjà. Estar en possessió del títol de tècnic o de tècnic auxiliar. Haver superat el segon curs del Batxillerat Unificat i Polivalent (BUP). Haver superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys. Constar amb una titulació que permeti accedir a un cicle formatiu de grau superior.