CATRINAS

PROJECTE “CATRINAS”

IES HONORI GARCIA CURS 2022-23

ALUMNAT: 1r BATX A (Volum), 1r ESO (Arts Escèniques) i Aula CIL

El tema principal d’aquest petit projecte és fer pedagogia entorn de la figura de laCatrina, com a element artístic destacable en la celebració del Dia de Morts a Mèxic.Una de les característiques principals del nostre centre, l’IES Honori Garcia, és el fetque hi ha alumnat molt divers, des d’alumnes de 1r ESO fins als de Batxillerat iCicles.

La franja d’edats i sensibilitats és tan gran que hem volgut allunyar-nos deles celebracions de Halloween més tètriques i fosques.S’ha triat aquest tema per a donar un altre punt de vista i ampliar els coneixementsde l’alumnat a altres costums i tradicions, que també són plàsticament moltcreatives.Mèxic és un país molt unit al nostre per llaços històrics, sociopolítics i culturals, peròal mateix temps, tota Llatinoamèrica és una gran desconeguda per al nostrealumnat.

La seva manera de celebrar aquest tema és paradoxalment molt alegre,festiva i vitalista.Aquest projecte vol oferir una altra cosmovisió sobre la festivitat de “Tots els sants”,que sigui atractiva i suggerent perquè el nostre alumnat pugui realitzar les sevespròpies creacions artístics-plàstiques i les seves pròpies propostes originals iúniques.

D’altra banda, també hem volgut mostrar l’origen de “Las Catrinas” i la sevavinculació amb el món de l’art.Aquest projecte és multidisciplinari i ha estat elaborat pel Departament de Música iel d’Arts Plàstiques, amb la col·laboració i participació del professorat i alumnat del’aula CIL.