El dimecres 8 de Maig, María Isabel Barberá (coordinadora d'igualtat) i María Luisa Orts, com a representants de l'IES Gabriel Miró, centre observador, del projecte que es realitza en l'IES Ràdio Exterior, exemple de bones pràctiques que realitzen en la Coordinació d'Igualtat i Convivència d'este centre educatiu.
Durant la jornada es va realitzar un taula redona on ens van explicar tots els projectes que tenen actius i que la seua posada en marxa ha tingut una resposta positiva tant per al centre educatiu com l'alumnat. Per a finalitzar, ens van fer un recorregut pels diferents espais del centre.
Els projectes més significatius que estan implementant des de la Coordinació de Convivència i Igualtat d'este institut són els següents:
- Comissió de convivència i igualtat, on els seus membres es reunixen setmanalment per a tractar temes i proposar activitats.
- Delegades/us de Igualtat i Convivència, creant un *gripo e alumnat que represente a cada classe. Estes persones reben una xicoteta formació en igualtat i en resolució de conflictes i mediació. L'objectiu d'este equip és detectar necessitats de coeducació i igualtat en el centre, dinamitzar amb activitats, observar el llenguatge inclusiu en les pràctiques educatives, previndre la violència de gènere i qualsevol conducta discriminatòria que puga donar-se en el centre, reconéixer i sensibilitzar a tota la comunitat educativa de la diversitat de gènere de l'alumnat, organitzar activitats commemoratives com 25N, 8M, 11F, …i detectar prejuís de gènere i situacions d'assetjament o discriminació en les xarxes socials.
- Projecte de formació de centre: COEDUCACENTRES, projecte de formació de centre que dura dos anys i està basat en un «canvi de mirada» de la comunitat educativa, treballant tots els aspectes de la igualtat i convivència del sistema educatius valencià.
- Taller de gestió d'emocions, orientat per a l'alumnat que mostre alteracions conductuals i conflictivitat, intentant proporcionar ferramentes per al diàleg pacífic i el control de la ràbia i la ira.
- Escoles de famílies: «Llegir per a educar». Este projecte està plantejat com un club de lectura per trimestres, on es proposa lectura de llibres d'interés educatiu i pedagògic adaptat a la realitat actual de l'adolescència. És un intercanvi d'experiències entre les famílies i el professorat.
El centre també ha tornat a recuperar un espai per a tindre la biblioteca, la casa del conserge, sent un lloc de lectura i tertúlies literàries, espai d'estudi tant per a l'alumnat com per a tota la comunitat educativa.
Us deixem els enllaços de la xarxes socials de l'IES RÀDIO EXTERIOR:
https://portal.edu.gva.es/iesradioexterior/category/area-de-convivencia-e-igualdad-es/
https://www.instagram.com/p/C61YexuMsY1/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Els 4 instituts que visitem l'IES Ràdio Exterior compartim experiències i projectes que estan funcionant en els diferents centres educatius. Ens emportem d'esta visita ferramentes útils per a poder implementar el pròxim curs en el nostre centre.